לקיחת משכנתא, הפכה לשם נרדף לבירוקרטיה ארוכה ומתישה, שבסופה הבנק תמיד המרוויח הגדול. אף אחד לא אוהב לנהל משא ומתן על מוצר שהוא לא מבין בו, הנטייה של רוב האנשים במקרים כאלו, היא לסיים את המשא ומתן כמה שיותר מהר גם במחיר ויתור על התוצאה המיטבית. סטארטאפ ישראלי חדשני מנהל עבורכם את תהליך לקיחת המשכנתא, דואג שהבנקים יתחרו עליכם, ומוודא שאתם מקבלים את התנאים הטובים ביותר המגיעים לכם.
מדוכן לימונדה בשכונה לחברה שמטפלת במאות משפחות מדי חודש
אורי סופר ומיכאל לוי הם המייסדים והבעלים של קנטה, אבל לפני הכל הם חברי ילדות שמכירים כבר מהגן. העסק הראשון שהקימו יחד היה דוכן לימונדה בשכונה בכיתה ב', ובהמשך גם הדריכו יחד באותו צוות בתנועת הצופים. לאחר מכן דרכיהם נפרדו ל3 שנים בתקופת הצבא כשאורי התגייס ליחידת 'מגלן' ומיכאל ליחידה מודיעינית.
לאחר הצבא, כל אחד בחר נתיב מקצועי שונה. אורי בחר בלימודי מנהל עסקים ואף השתלב במשרת תיווך בחברת 'רימקס', ואילו מיכאל החל לימודי מדעי המחשב והשתלב כמתכנת בחברת הייטק מובילה. במהלך הלימודים החליטו השניים לצאת שוב לדרך משותפת ולקנות ביחד דירה להשקעה ברמת גן שלטובתה היו צריכים משכנתא, ושם בעצם נולד הרעיון להקים את קנטה.
"התהליך היה סיוט, הרגשנו חסרי אונים מול הבנקים, הכל היה מסובך ומסורבל, הבנקאים השתמשו במונחים מבלבלים ולא ברורים, וזמני ההמתנה היו ארוכים בצורה בלתי מתקבלת על הדעת. כדי לא לאבד את העסקה, נאלצנו לקחת משכנתא של 'פראיירים', שלא ממקסמת את המשא ומתן בין הבנקים", אומר אורי. הוא מספר שזה היה הרגע בו נפל האסימון שיש פה הזדמנות לתת מענה לצורך אמיתי וכואב שמשותף לעשרות אלפי לווים שלוקחים משכנתא מדי שנה.
שילוב מנצח של הון אנושי וטכנולוגיה
מיכאל מספר שכבר בתחילת הדרך הבינו שצריך להיעזר בטכנולוגיה בשביל לשפר את החוויה והיעילות בתהליך, אך שזה לא יכול לבוא על חשבון יועץ או יועצת מנוסים שגם יקחו חלק בתהליך.
"הבנו שהצרכנים הישראלים לא רוצים לוותר על תקשורת עם אדם אמיתי, בטח בהחלטה הפיננסית אולי הגדולה ביותר שאדם לוקח בחייו. ברוח הזו החלטנו להקים צוות יועצים שמלווים את הלקוחות שלנו שלב אחר שלב, ואפילו מגיעים עם הלקוחות לפגישת החתימות בבנק על מנת לוודא שהכל תקין בניירת ואין טעויות מצד הבנק" אומר מיכאל.
ומה לגבי הצד הטכנולוגי? מיכאל אומר שהטכנולוגיה של קנטה באה לידי ביטוי בשלושה מקומות: תחילה, בממשק דיגיטלי ייעודי שחוסך זמן יקר ללקוחות, דרכו ניתן לעלות מסמכים בקליק, לצפות בסימולציות שהיועץ בנה, ולראות הצעות שמתקבלות מהבנקים בזמן אמת. שנית, במאגר מידע מתעדכן של אלפי משכנתאות, שמאפשר לוודא שהלקוחות באמת מקבלים את התנאים הטובים ביותר ביחס ללווים דומים להם. ולבסוף, בטכנולוגיית מוניטורינג למשכנתא, שמאפשרת להישאר במעקב תמידי אחרי המשכנתא כדי לא לפספס הזדמנות לשפר תנאים ולבצע 'מחזור משכנתא' בבוא העת.
לאלו מכם שרק נמצאים בתחילת דרכם וחושבים לקנות דירה, מיכאל ממליץ להעזר במחשבון המשכנתא שפותח בקנטה, בו תוכלו לבדוק כמה משכנתא תוכלו לקבל ומה צפוי להיות ההחזר החודשי שלכם.
על בנקאות פתוחה והתוכניות לעתיד
בשנים האחרונות, בנק ישראל מקדם את רפורמת הבנקאות הפתוחה - גישה לפיה לקוחות הבנקים יכולים לבחור לשתף את המידע הפיננסי שלהם עם גופים מחוץ לכותלי הבנק (כגון יועצים חיצוניים או סטארטאפים בתחום הפינטק כמו "קנטה"), במטרה לתת לגופים אלו הזדמנות להציע מוצרים ושירותים פיננסים משלימים ללקוחות.
אורי מספר שעל אף שרפורמת הבנקאות הפתוחה היא בשורה חיובית עבור הצרכנים בישראל, הדרך המרכזית בה הצרכנים ירגישו את החיסכון בכיס שלהם תהיה על ידי הגדלת התחרות. אורי מוסיף שאישור הרגולטור על פתיחת הבנק הדיגיטלי ONE ZERO בשנת 2022 זה צעד בכיוון הנכון, ומקווה שבעתיד יציעו בבנק החדש גם הלוואות לדיור ויתחרו עם הבנקים ששולטים כיום בשוק.
אורי מסיים במבט אל העתיד ואומר "בחרנו שלא לגייס כסף, הבנו שבשביל שלעסק תהיה היתכנות כלכלית, הוא צריך לעמוד על הרגליים כבר מהלקוח הראשון. התחלנו את הדרך בשנת 2019 עם כמה לקוחות בודדים בחודש, ולשמחתנו צמחנו באופן מהיר ואורגני, מפה לאוזן, בזכות הלקוחות המדהימים שלנו. היום כבר יש מערך משכנתאות שלם וקהילת לקוחות שלא מתפשרת על מה שמגיע לה, ומבחינתנו זו רק ההתחלה".