אין תמונה
"ציפיתי שיתנצלו מיד אבל נאמר לי שזה בבדיקה"
סעדה עמר מאשדוד מעולם לא הייתה מנוייה בשירות הטלפון הקווי של הוט ובכל זאת, יום אחד גילתה שיש לה חוב על שיחות רבות שביצעה כביכול לבוליביה מטלפון קווי של החברה. בתחילת החודש, הופתעה עמר (65) לקבל שיחה ממשרד עורכי דין ובה נמסר לה שהיא חייבת סכום של 1,800 שקלים, על השיחות המדוברות לבוליביה. כך סיפרה אתמול קלודין, בתה של עמר שטיפלה עבור אמה במקרה לתוכנית "יהיה בסדר"  בהגשת אביב לביא ואסף ליברמן בגל"צ.

"לפני כשבועיים התקשרו לאמא, אישה מבוגרת, בת 65, שלא מדברת היטב את השפה", היא אומרת ל-mako, "היא לא הבינה על מה מדובר והתקשרה אליי בחרדה כדי שאברר. כשהתקשרתי למשרד עורכי הדין נאמר לי שהמשרד מייצג את בזק בינלאומי, ספק השיחות לחו"ל, שגובה את תשלום השיחות לחו"ל לאחר שהוט לא הצליחה לעשות זאת ושמדובר על חוב על שיחות שבוצעו בשנת 2011 מטלפון החברה. הנציגה במשרד הקריאה לי את מספר הקו ואת שם בעלת הקו. הסברתי שזה לא מספר הקו של אמא שלי וגם לא שמה. בנוסף, ציינתי שהיא לא הייתה לקוחת הוט בטלפון הקווי בבית מעולם ואפילו לא יודעת אפילו זה בוליביה. הם הסבירו לי שתעודת הזהות של אמא שלי מופיעה שם ולכן היא מחויבת".

קלודין גייסה את חברתה, עורכת הדין כוכי טבקה בתקווה שהיא תוכל להפעיל לחץ על המשרד לביטול החוב. "הנציגה במשרד סיפרה לי שהתיק פתוח על שם לקוחה בשם אחר אבל המכתב שהם שלחו לה חזר ולפיכך הם הפעילו חוקר", מספרת טבקה, "החוקר העלה על פי תעודת הזהות את תעודת הזהות של סעדה ולכן הם מסיקים שכנראה נעשתה פה איזושהי רמאות. שלחתי מכתב ודרשתי לקבל הוכחת חוב, איזשהו מסמך כתוב בעניין, ולעכב כל הליך אבל עדיין לא חזרו אליי לגבי ביטול החוב".

"ביקשו ממני להביא מסמך מטעם הוט שאומר שאמי לא החזיקה בקו באותה תקופה ולמרות שזה לא התפקיד שלי, הגעתי לכל המחלקות בהוט עד שבסוף הצלחתי להשיג מכתב כזה", אומרת קלודין.

לאחר מאמצים רבים והתעסקות בירוקרטית מעייפת, בוטל היום החוב לאמה סעדה. "לפני מעל עשרה ימים בערך העברתי להם את המסמך במייל ובפקס וקיבלתי אישור קבלה. ציפיתי שבשלב זה יבינו שהשיטה לא עבדה ושיתנצלו מיד על הטרחה, אבל הם רק אמרו לי שהם עדיין בודקים ושתהייה תשובה אחרי החג. עד אתמול לא חזרו אליי ולא נתנו לי תשובה. היום, לאחר התערבות גל"צ ו-mako קיבלתי את המכתב המיוחל", היא מספרת. 

בחברת "הוט" הסבירו כי מדובר בטעות אנוש. "אנו מתנצלים על ההתנהלות שחוותה הגברת עמר. מדובר בטעות הקלדה של נציג. שוחחנו עימה ונשלח לה מכתב המעיד, כי אין לה קשר למנוי המדובר", נמסר מהחברה. 

לפניות לתכנית "יהיה בסדר", המשודרת מדי יום שני, שלישי ורביעי בין השעות 15:00-16:00 בגלי צה"ל שלחו מייל ל- ok@glz.fm