ריטה שרה בספונטניות (תמונת AVI: mako)
הטבלה לא משקרת, הרייטינג של "הכוכב הבא" מזנק|תמונת AVI: mako
התקשורת האמריקנית מפרגנת ל"כוכב הבא" ומדווחת על "הלהיט הטלוויזיוני הבינלאומי הבא". בכתבה המתפרסמת היום באתר האמריקני "הוליווד ריפורטר" מדווחים בהרחבה על הפורמט החדשני ומספרים כיצד "הכוכב הבא" שוברת שיאי רייטינג באמצעות השימוש במדיה החברתית וההצבעה הייחודית של הקהל בשידור חי על ידי האפליקציה.

"המספרים ככל הנראה לא משקרים", נכתב באתר, "הכוכב הבא הופכת לסיפור הצלחה ומובילה בשוק הטלוויזיוני עם 37.7% רייטינג, מדובר באחוזים גבוהים מאוד בשביל הפריים-טיים של ערוץ 2 הישראלי, מה שהעלה את אחוזי הצפייה בטלוויזיה הישראלית בצורה משמעותית ואפילו השתפרו בתכנית השלישית של העונה". עוד נכתב, "הכוכב הבא, הקדימה את עלייתה למסך והצליחה להוביל את שעות השידור בפריים טיים, ללא כל תחרות, בשל עלייתה בתקופת החגים".

הביקורת החיובית על הפורמט החדש כוללת גם הסבר נרחב על התוכנית -  "מדובר בפורמט הכולל את כל האלמנטים המוכרים של תכנית ריאליטי מוזיקלית, אך חלה תפנית באופי ההצבעה: במקום סמסים, הקהל מחליט בזמן אמת באמצעות אפליקציה האם הזמר יעבור לשלב הבא.

"הכוכב עולה על הבמה, כאשר הוא מנותק מהקהל באולפן ומהשופטים באמצעות מסך led ארוך שמגיע עד הרצפה. המתמודדים מתחילים לשיר והקהל בבית מצביע וקובע את 'תמונת המצב'. כאשר מתמודד זוכה ב-70% מהקולות, המסך מתרומם והוא זוכה לקבלת מחיאות כפיים מהקהל באולפן."

באתר מתלהבים מהטוויסט, "לשופטים יש פחות כוח בקביעת הזוכים והם אוחזים רק ב-28% מהקולות. מדובר בגימיק פורץ דרך במדיה שמאפשר לצופים להצביע באופן ישיר דרך אפליקציה שפיתחה קשת.