פעם בכמה חודשים החברות שמוכרות לנו מים יוצאות למלחמה על לב הצרכן. והדרך לשם עוברת כמובן במלחמה עסקית. בימים אלה, בחרו בחברת נביעות להילחם במתקני המים. בקמפיין שיווקי חדש שבו מככב אורי גוטליב הוא מנסה לשתות כוס מים מאחד ממתקני המים הביתיים תוך כדי הקראת פרטים מעניינים ממדריך השימוש של הבר.  גולת הכותרת של הקמפיין היא הצורך לחשוב פעמיים לפני ששותים מים מאחד ממתקני השתיה לעומת הבטיחות בשתייה של מים בבקבוקים.

אבל המאבק על כוס המים שאתם שותים התחיל עוד קודם, לפני הקמפיין הזה. בשנה שעברה עלה הקמפיין "חיים בוהן" של חברת מי עדן שכוון נגד בר המים. חברת תמי 4 עתרה אז לרשות השניה ואלה במקום לטפל בטעות הלשונית בקמפיין (יש לומר אגודל ולא בוהן) דאגו לתיקון הפרסומת ועידונה על מנת להרגיע את החברה שמשווקת את בר המים.

חודש אחרי זה, מי עדן התלוננה בחזרה, נגד הפרסומת של תמי 4, תחת הסלוגן "המים הטעימים בישראל". ב"מי עדן" ביקשו לפסול את הפרסומת בטענה שהיא מטעה ופוגעת בציבור. "אין דבר כזה טעם תמי 4. אי אפשר להשוות מי ברז למים מינרליים שהינם בעלי מקור קבוע וידוע וטעם זהה תמיד", נטען.

פרסומאי בכיר אמר לנו היום שמלחמות המים התחילו, לדעתו, רגע אחד מאוחר מדי. לדבריו, "אחרי שתמי 4 נגסה להם בשוק, ולקחה חלק נכבד מהלקוחות, רק אז הפסיקו לשבת בשקט ונזכרו לומר מה שהיו צריכים לטעון מההתחלה שלמים יש טעם מוזר, נניח".

אבל אסור לשכוח שמי שהתחיל במלחמה היו תמי 4. עם סדרת פרסומות יצירתית שהדגימה עד כמה מסורבל ולא נוח לצרוך מים מכדי מים בדרכים שונות. אחד מהקמפיינים הציג את הממציא יואב, שהציג המצאה שמאפשרת לשגר את הכדים היישר למתקן. לא עושים כדי לדחוף מוצר חדש לשוק?

אגב, באותה תקופה, חברות המים המינרלים גייסו את בר רפאלי, במקום להגיב בקמפיין אגרסיבי נגטיבי "כאן נרשם הפספוס הראשון של חברות המים", מסכם הפירסומאי הבכיר.