מכתב התלונה להוט (צילום: mako)
"הנציג הסביר שאלה הם הנהלים". מכתב התלונה הראשון|צילום: mako

מישהו במשפחתכם נפטר? בדקו את חיוב האשראי. מתברר שגם המתים משלמים לעיתים את מחיר ההתנתקות מחברות התקשורת.

עוד בזמן השבעה על אסתר לופס, בסוף חודש יולי, הודיעה משפחתה על סיום התקשרותה עם חברת HOT. אולם, כשהתקבל פירוט חיוב כרטיס האשראי, נודע למשפחה – לופס המנוחה חויבה בקנס של 543 שקלים.

"התקשרתי לחברה יום לאחר שאמי נפטרה והסברתי לנציג את נסיבות ההתנתקות", מספרת דולי בתה, "לאחר-מכן אחי שלח גם פקס עם תעודת הפטירה של אמנו ואת הבקשה בכתב, כמו שביקש הנציג". דולי, שהניחה שנושא טופל, הופתעה לגלות בתחילת חודש אוקטובר, כי בין חיובי האשראי הופיעה גם שורת החיוב של חברת הכבלים, בגין "תקשורת".

אסתר לופז - פירוט אשראי (צילום: mako)
פירוט חיוביי כרטיס האשראי של אסתר לופס|צילום: mako

"אחי, שעובד בגואטמלה נאלץ לעסוק בזה משם. הוא שלח פקס נוסף לחברה, שבו ביקש לקבל החזר כספי על החיוב", דולי מספרת. אחיה, בנה של לופס צירף לפקס הנוסף את המכתב הקודם שנשלח, הוסיף עותק של פירוט חיוב האשראי והפנה את שירות הלקוחות לכל פרטי הקשר של אחותו, למקרה הצורך, אך איש לא יצר איתה קשר.

"התקשרתי בהמשך לחברה ושאלתי איך זה ייתכן שחויבנו בקנס על התנתקות בנסיבות כאלה", מספרת דולי, "הנציג היה מאוד ענייני והסביר לי ש'אלה היו הנהלים' באותה תקופה, אבל עכשיו, אחרי שבוטלו חלק מקנסות ההתנתקות, כנראה נקבל את כספנו בחזרה".

מכתב התלונה השני להוט (צילום: mako)
הוט: "מתנצלים על ההתנהלות". מכתב התלונה השני ששלח בנה של לופז לחברה|צילום: mako

הפקסים התקבלו, והטענות בפני הנציגים נשמעו, אך מאמציהם של המשפחה לא הניבו כל תוצאה. כספה של אמם המנוחה לא הוחזר, ודולי ממשיכה להמתין להחזר עד היום. "נשארו לי כל-כך חשבונות ודברים מהסוג הזה לטפל בהם אחרי מותה של אמי. למי יש בכלל כוח לכל זה?", הדגישה את האבסורד וציינה "לאחי ולי יש במקרה הרשאה לחשבון של ההורים שלנו. במקרה אחר, החברה יכולה גם להמשיך ולחייב בלי שום בעיה, וזה הדבר החמור באמת".

מחברת HOT נמסר בתגובה: אנו רואים מקרה זה בחומרה. אנו מתנצלים על ההתנהלות ומשתתפים בצער המשפחה. על פי מדיניות החברה, גם בעבר, אין לגבות החזר שווי הטבה במקרים אלה.