צפו בסיפורים המעניינים של 1.9 לאורך השנים (צילום: ארכיון חדשות ערוץ 2)
"המורה אמר שדפקו אותו עם כל התימנים בכיתה"|צילום: ארכיון חדשות ערוץ 2
"בכל פעם שאחד התלמידים התימנים מדבר בכיתה, המורה שלי אומר בקול רע ובכעס שדפקו אותו עם כל התימנים בכיתה", כך סיפר תלמיד בישיבה התיכונית "דרכי נועם" בפתח תקווה, ל-mako באמצעות אפליקציית skooper, "ברצוני לדווח לכם על מחדל חמור שאני רואה אותו ומרגיש אותו בכל יום ורציתי לשתף אתכם כדי שזה לא יימשך", כתב הצעיר, הלומד במוסד הממלכתי דתי, "אני לומד בישיבה שעלתה לכותרות שנים עברו עקב אירועי גזענות מצדה והתנגדות לקבלת תלמידים אתיופים. חשבתם שזה נגמר? אז תחשבו שוב. בכל שיעור המורה מזכיר שוב את צערו על כך שלומדים בכיתת שלושה תלמידים תימנים בביטויים כמו 'למה אני נדפקתי עם התימנים'".

והוא ממשיך לתאר, "חשבתם שזה הסוף? אז לא..ישנם מורים בישיבה אשר מכים תלמידים ועושים זאת מתוך אמירה שזה החינוך ושיש להם אישור לכך, משום שהוא המורה והוא יכול לעשות מה שרוצה. לא זאת בלבד, אלא שאותם מורים משתמשים בביטויים מילוליים קשים כגון: 'אתה חתיכת חמור', 'אתה טיפש ועצלן!' 'אתה צריך ללכת עם שלט שכתוב עליו: אני חמור ומפגר!'.

"לצערי, זה לא הסוף. המורים מחרימים רכוש אישי של תלמידים ואינם מחזירים. זאת, על אף ושאין זה דבר מותר להחרים ללא החזרה בסוף יום הלימודים. באותה הזדמנות, ברצוני לספר שעל אף שמורים אמורים לא להביע עמדה פוליטית, אצלנו המורים מביעים עמדה פוליטית ברורה ואף לפעמים מסיתה כנגד ערבים, פעילי שמאל, ועוד דברים שאינם מסתדרים עם רוחם".

בשיחה נוספת שערכנו איתו היום, אותו בחור מספר שאחד המורים נוהג להכות את תלמידיו כשהם שואלים שאלה על החומר הנלמד שלא הבינו כראוי. הוא מספר על פחד גדול, ולכן חשש להתראיין מעבר לדברים שכתב. זאת, שמא יסולק לאלתר מין הישיבה.

"היחסים בין התלמידים למורים בישיבה פתוחים, כנים ומכבדים"

בשנת 2009 שמה של הישיבה עלה כבר בהקשר של מוסדות חינוך בפתח תקווה שסרבו לקלוט תלמידים אתיופים, אולם לאחר הסדר, מוסד זה קיבל מספר תלמידים עולי אתיופיה לשורותיו.

באשר לטענות החדשות, להלן תגובת הנהלת ישיבת "דרכי נעם":

"היחסים בין התלמידים לבין המורים וההנהלה בישיבה, הינם יחסים פתוחים, כנים ומכבדים.

א. אנחנו מגנים כל התבטאות מעליבה כלפי תלמידים וכלפי חלקים שונים באוכלוסיה. במידה ותגיע אלינו תלונה ממוקדת היא תבדק ותטופל.

ב. מכשירי הסלולר הינם מסיחי דעת חזקים כפי שמקובל היום ברוב מוסדות החינוך. הליך החזקת מכשיר סלולרי בישיבה הוא הליך המוסכם בין ההורים ובין הסגל החינוכי.

ג. הישיבה מחנכת את תלמידיה למעורבות ולאיכפתיות לנעשה בחיי החברה והמדינה ואנו גאים על כך. לאור שאיפה זו נערכים בישיבה מפעם לפעם דיונים בנושאים העולים על סדר היום. במסגרת הדיונים נעשה מאמץ ניכר על ידי המורים להציג את כל הדעות הרלוונטיות בנושא בצורה הוגנת ומכובדת, וזאת תוך חינוך לנאמנות למדינת ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית ולכבוד שלטון החוק.

ד. כל תלונה ממוקדת שתגיע אלינו – תבדק ותטופל".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "לכאורה, מדובר בטענות חמורות. המשרד יערוך בירור מקיף של העניין אל מול המוסד החינוכי".