רגע לפני ראש השנה, החג שבו יש עלייה בביקוש לעוף, מחיר העוף מזנק. לפני ימים אחדים עלה מחירו של עוף טרי שלם לרשתות השיווק ל-16.5 שקלים לקילו לפני מע"מ (19.5 שקלים כולל מע"מ). בכך השלים העוף זינוק של 5% במחיר מה-22 באפריל 2013.
חלקי העוף עלו בשיעור חד עוד יותר. מחירו של חזה עוף לקמעונאי עלה בתקופה זו מ-21.8 שקלים ל-24.9 שקלים - עלייה של 14.2%. מדובר במחיר של 29.4 שקלים לקמעונאי (כולל מע"מ). במקביל זינק מחיר הפרגיות בשיעור של 21%, והוא עומד כעת על 40 שקלים (47 שקלים כולל מע"מ) לק"ג, לעומת 33 שקלים לק"ג רק לפני ארבעה חודשים. מחיר הכרעיים לרשות השיווק עלה בתקופה זו בשיעור של 5% ל-29.4 שקלים לק"ג (כולל מע"מ).
ברשתות השיווק מלינים שוב כי מגדלי העופות מווסתים את כמויות הגידול, על מנת להגביל את ההיצע בשוק וכך להביא למחיר גבוה.
באזורי התחרות: עדיין זול
באזורי התחרות הקשים בין רשתות השיווק, ממשיך להימכר העוף במחירי הפסד, למרות עליית המחירים האחרונה. כך למשל, שלשום (ב') נמכר עוף טרי שלם ברשתות שופרסל ורמי לוי שיווק השקמה בעיר מודיעין ב-9 שקלים לק"ג. כרעיים וחזה עוף נמכרו אתמול ב-15 שקלים לקילו, ואילו מחיר השניצל עמד על 20 שקלים לק"ג. במחסני השוק בבאר-שבע נמכר שלשום ק"ג עוף טרי ב-12.9 שקלים, כשעלותו לרשת עומדת על 19.5 שקלים.
לדברי שלום נעמן, מבעלי רשת מחסני השוק, "הבעיה העיקרית היא שהמגדלים והמשחטות הם אותם אנשים, והם סוגרים את הדברים ביניהם. הם מקטינים את כמויות הגידול והשחיטות כדי לייצר מחיר גבוה. כשהשוק היה פתוח, ולא היה תיאום מחירים - הייתה תחרות, והמחירים ירדו. הם עושים תיאום מחירים, כיוון שהחוק מאפשר להם".
עוד אומר נעמן: "למרות שהמחירים עלו משמעותית, המחירים במדף עדיין נמוכים בעשרות אחוזים. כרעיים נמכרות ב-20-21 שקלים לק"ג לצרכן, כשהקמעונאי קונה את הכרעיים ב-24 שקלים. על מנת שקמעונאי יכסה את ההוצאות שלו, הוא צריך למכור עוף טרי ב-25 שקלים לק"ג ואת הכרעיים ב-35 שקלים, וזה לא כדי להרוויח. הקצבייה עתירת כוח-אדם והוצאות תפעול".