בלון הגז החשוף בהרצליה
הבלון החשוף שאמור לספק גז לכל הבניין. צילום: רפי אביסרור
דיירי הבניין ברחוב פורצי הדרך בהרצליה מקבלים כבר שנים שירותי גז מחברת "אמישראגז". הכול התנהל על מי מנוחות, עד לפני ארבעה חודשים, אז התגלתה דליפת גז מהגז המרכזי שהוצב במתחם הבניין. הדיירים התלוננו בחברה שהחליטה, לטענתם, לא לטפל ישירות בדליפה, אלא לבצע פתרון מאולתר אך מסוכן. לדבריהם, החברה הציבה בלון גז במקום בעייתי בבניין, הנגיש לילדים ועלול לסכן את חייהם. 

הדיירים פנו עשרות פעמים לסניפי החברה בתל אביב ובהרצליה וכן לבכירים בחברה בבקשה להסיר את המפגע שהציבה החברה, אך לא זכו לקבל כל מענה. "פנינו אליהם פעמים רבות להזיז את בלון הגז שהוצב בצורה שמסכנת חיי הדיירים וילדיהם, אבל לא קיבלנו תשובה. הסברנו להם שהפתרון שהם נתנו לדליפת הגז הוא בעייתי, אבל אף אחד לא התייחס אלינו. פשוט לא חזרנו אלינו", אמר רפי אביסרור, המתגורר בבניין, שפנה ל-mako על ידי אפליקציית skooper.

"לפחות הם היו נועלים את הבלון, או מציבים אותו במקום מאובטח שאין בו נגישות לאף אחד, שאף ילד לא ישחק בטעות עם הבלון. אבל הם זרקו אותו בצורה פיראטית וזהו, ככה פתרו בעיה אחת וגרמו לבעיה יותר גדולה", טוען אביסרור.

בעקבות פניית mako ל"אמישראגז", החליטו בחברה לשלוח טכנאי בכיר לבדוק את טענות הדיירים. בחברה מצאו שהאופן בו הוצב הגז אכן בעייתי והוחלט להסיר את הבלון ממקומו הנוכחי ולהעבירו למקום שמור ומוגן הרחק מהישג ידם של ילדים. היום הגיע צוות של החברה כדי להעביר את בלון הגז למקום אחר והוסיפו עוד בלון. 

אמישראגז: הדיירים צריכים לשאת בעלות ההחלפה

מאמישרגז נמסר בתגובה, כי "לפני מספר חודשים פנינו לדיירי הבניין והבהרנו להם כי יש להחליף את צנרת הגז לאור התיישנותה ודליפות גז כתוצאה מכך. על-פי חוק, הצנרת שייכת לדיירים ולא לחברת הגז ולכן על הדיירים לשאת בעלות ההחלפה. הוצאנו מכתבים לכל הדיירים ובה הצעה להחלפת הצנרת במתכונתה הנוכחית כולל עלויות וכן חלופה למעבר למיכלים ללא תשלום. כיוון שהדיירים סרבו להצעה נאלצנו בינתיים להפסיק את זרימת הגז מהצובר לטובת ביטחונם האישי ולהתקין נקודות גז חלופית וזמניות במיכלים. 

"בעקבות פנייתכם הגיעו נציג בכיר של החברה עם צוות טכני, סידרו ושיפרו את חזותה של העמדה הזמנית על פי התקן. צר לנו שהדיירים מפנים אצבע מאשימה למרות שהוצעו להם כל החלופות האפשריות ואספקת הגז לא נפגעה". 

הדיירים טוענים, שכלל לא קיבלו מכתב מהחברה בנוגע להחלפת הצנרת ועל כך שהם צריכים לשלם עבורה כסף. לדבריהם, החברה לא טרחה לפנות אליהם בשום דרך כדי להסדיר את עניין דליפת הגז והעדיפה להשתמש בהצבת בלוני הגז כפתרון לטיפול בדליפה. "אף אחד לא פנה אלינו מהחברה ולא קיבלנו שום מכתב ממנה בעניין הצנרת. כל ההתנהלות של החברה בפרשה הזו היא פשוט שערורייתית ומתחמקת", טוען אביסרור. גורם בחברה אישר, כי דיירים בבניינים אחרים קיבלו את המכתב בעניין החלפת הצנרת אבל לא דיירי בניין 36.

רוצים להיות כתבי השטח של mako? מהיום אתם יכולים בעזרת האפליקציה skooper, הניתנת להורדה לאייפון ולאנדרואיד. העבירו לנו דיווחים מאירועים חדשותיים, עוולות בהן אתם נתקלים ועוד.