פיליפה בריס אבאג'ון, סטודנט באוניברסיטת UCLA בלוס אנג'לס, צייר קריקטורה עם הטקסט: "ישראל מכשירה גזילת אדמות של פלסטינים". מתחתיה, הוסיף קריקטורה ובה כתוב "הדיבר השישי - לא תגנוב" עם המילה "לא" מחוקה. מתחת לכך כתוב הדיבר השביעי: "לא תרצח" ולצד זה, בנימין נתניהו, עם בלון הכיתוב שאומר "שבע הבא בתור". הכוונה היא שישראל תעבור על הדיבר השביעי.

קריקטורות נגד ישראל הן לא דבר חדש. האשמות של גזל קרקעות, הרעלת בארות או סוגים שונים של רצח נשמעות לעתים קרובות נגד ישראל. אבל אי אפשר להתעלם ממקרים שבהם הטענות סותרות את עצמן כל כך עד כדי גיחוך כמו במקרה זה. נראה כי פיליפה לא הקשיב מספיק בשיעורי התנ"ך בבית הספר. בואו נראה ביחד מה פיליפה פספס.

הדיבר השישי בלוחות הברית הוא "לא תרצח", והדיבר "לא תגנוב" הוא בכלל הדיבר השמיני. האם תפסתי אותך על טעות מינורית, פיליפה? נראה לי שלא, וזו הסיבה: לפני שיהיה אפשר בכלל לדבר על שלום, או על חלוקת הארץ, או על מי הבעלים של איזו אדמה, פעולה בסיסית אחת צריכה להימנע. "לא תרצח".

לצערי הרב אפשר לראות כיצד הרשות הפלסטינית ובעיקר ארגון החמאס מאדירים מחבלים. ארגון הטרור קורא בגלוי באמנתו לרצוח יהודים באשר הם יכולים להימצא.לא נראה לי שהם מתפעלים מהדיבר "לא תרצח". מבחינתם, מדובר ככל הנראה בצו זר ומוזר שאינו חלק מתפיסת עולמם. בחודש ינואר 2017 בלבד, התרחשו יותר מ-100 מקרים בהם מחבלים ניסו לרצוח ילדים, נשים וגברים רק בגלל שהם ישראלים. חמישה ישראלים אכן נרצחו בינואר האחרון.

פיליפה, מדוע לא תקפת את אלו המוסיפים אש ושמן למדורת המזרח התיכון הבוערת גם ככה? אלו שקוראים לרצח של נוצרים ויהודים בגלל דתם, אלו שמסיתים לאלימות ושנאה ברשתות החברתיות, אלו המלמדים ילדים קטנים איך לדקור, איך להרוג, איך לסובב את הסכין, ואיזה רעל למרוח על הסכין?

תבין, פיליפה, מעבר לאתיקה ולמוסר שיש בעשרת הדיברות, הם גם מכילים הגיון בריא. בלתי אפשרי לקיים דיון על מנת לפתור סכסוך עם הצד השני, כשחלק מהנהגת הצד השני מעודדת רצח שלך! אני מקווה שהמסר שלי הועבר, ואם לא, הנה הקריקטורה שתסביר לך בדיוק למה התכוונתי:

רן בר-יושפט הוא עורך דין, מומחה לדיפלומטיה ציבורית ופעילות פרו-ישראלית, מחבר הספר "טסתי לדבר על ישראל" ושותף ב- TICP –The Israeli Cartoon Project. כתבנו עליו כאן, ואפילו קיבלנו הצצה למאבק למען ישראל ב-UCLA