לבושים במיטב התחפושות, התייצבו בערב שני עשרות דיפלומטיות, דיפלומטים, עיתונאיות ועיתונאים זרים לנשף פורים מיוחד, אותו יזם ארגון ההסברה The Israel Project בשיתוף עם משלחת האיחוד האירופי בישראל. שגריר האיחוד האירופי, לארס פאבורג אנדרסן, אשר אירח את המסיבה בביתו בהרצליה בירך את המשתתפים ואיחל לכולם פורים שמח. לדבריו, "זה אחד החגים הישראלים שאני הכי אוהב כי הם מוציאים את הטוב מהאנשים. חיוך, שמחה ושיגעון זה דבר טוב מעת לעת". השגריר עצמו היה מחופש לחייל מהתקופה הקולוניאליסטית, תחפושת אשר קיבל בהשאלה מהאופרה הישראלית.

פורים של טיפ (צילום: The Israel Project)
החליפו את החליפות בתחפושות|צילום: The Israel Project
בתחרות התחפושות ניצח שגריר אוסטרליה בישראל, דייב שארמה, שהתחפש (איך לא) לקנגורו. בין שאר התחפושות היו כמובן גיבורי העל סופרמן, באטמן וספיידרמן, לצד פיראטים, אינדיאנים וכוכבי ספורט. כך למשל הגיעה דיפלומטית משגרירות גרמניה מחופשת לשחקנית הטניס המפורסמת סטפי גראף. גם העיתונאים הזרים לא ויתרו על התענוג ונציג מסוכנות הידיעות AP התחכם והתחפש ל-Fake News.

הנשף נערך גם בסימן יום האישה הבינלאומי, שחל השבוע ורבים מהמשתתפים התחפשו לנשים פורצות דרך בתחומן. בנוסף, הופיעה בנשף זמרת פולק ישראלית-אמריקנית וכן נשאה דברים הגולשת האולימפית מעיין דוידוביץ'.

לדברי ליאור וינטרוב, סגן נשיא The Israel Project, "היה כיף לראות את הדיפלומטים והעיתונאים הזרים מתערבבים יחדיו על רחבת הריקודים, מחופשים ושמחים – כמיטב המסורת בחג הפורים". לדבריו, "שימוש ברעיונות יצירתיים וחדשניים כגון אמש מאפשר לנו להגיע למגוון רחב של קהלים ולחבר אותם לישראל ולישראלים".

פורים של טיפ (צילום: עוז שכטר)
בית השגריר בהרצליה. כן, גם אנחנו מקנאים|צילום: עוז שכטר
בחודשים האחרונים קיים ארגון The Israel Project שורת אירועים ומפגשים לציון חגי ישראל השונים ובהם סוכת סטארט-אפ פתוחה בשדרות רוטשילד בתל אביב, סיור סליחות בכותל המערבי וסיור סופגניות בשכונת מאה שערים. ביןן לבין, עוסקים אנשי הארגון באופן יומי בחיבור ותדרוכים לעיתונאים ודיפלומטים זרים עם בכירים ישראלים ומומחיםם המספקים מידע עובדתי, בטחוני ואסטרטגי על ישראל והמזרח התיכון, וזאת למען חיזוק מעמדה של ישראל בקהילה הבינלאומית ומאבק על דעת הקהל העולמית.