תראו, אני יודע שאני חדש בכל העסק הזה של ילדים- שלושה חודשים אבא, אם אתם מתעקשים, מצד שני, זה הכי הרבה שהחזקתי בכל עבודה אחרת שלי עד היום. (אולי חוץ מהעבודה בבורגר-קינג בגיל 16, אבל זה כנראה מה שהוביל לקריסתם בארץ). אז ממרומי ניסיוני המצומצם, הנה כמה טיפים להריון, ללידה, ול(אין)חיים שאחרי. שיהיה בהצלחה.

אין תמונה
נכתב בדם, תאמינו לו. אבי ולירן נוסבאום
צפו: הפרק הראשון בסדרה "אמא'לה, אני אבא!"

הנקה? הכי טוב לגבר

1. מכירים את הדבר הזה 'פרטיות'? אז תשכחו מזה. ישראלים, ובמיוחד ישראליות, כשהן רואות אישה בהריון, הן מרשות לעצמן להתערב, לגעת, להציע, להטריד ובקיצור- להיות ישראליות. הייתי אומר לכם שהפתרון הוא להיות סבלניים ולזכור שזה חולף, אבל הרבה יותר כיף פשוט לענות: למשל, בפעם הבאה שמישהי בסופר תיגש אליך ללא הזמנה ותגיד ש 'לפי הצורה של הבטן יש לך בת'. תחייכי, ותודיעי לה שלפי הצורה של הבטן יש לה הנחה באווזי. ההנאה מובטחת.

2. הטיפ הבא הוא טיפ שמיועד לגברים שביניכם: הנקה. אומרים שהנקה מאוד חשובה לילד, שטויות,  הנקה מאוד חשובה לגבר, כי גבר שאשתו מניקה, עשוי לקבל פטור מכל יקיצה של התינוק, או לפחות לישון יותר מארבעים דקות רצוף בלילה. לכן גבר, במהלך ההיריון, כשאתה והאישה פוגשים זוג חברים שילדו לא מזמן, אל תתפלא אם פתאום הגבר לוקח אתכם הצידה לשיחה חשאית. הוא לא מנסה למכור לך בסתר שאריות מהטיול שלו לתאילנד, וגם לא לצרף אותך לתא רדום של אל-קעידה. הוא רק רוצה להעביר לך בשקט את חוכמתו, או במילים אחרות: 'אח שלי, תדאג שהיא תניק! זה יסדר אותך...'

3. טיפ חלופי לבעלי הטסטוסטרון: תתמכר לNBA. התמכרות לליגה שמשודרת בארץ בין שתיים לחמש בבוקר תעזור לך יופי בזמן שאתה מחתל/ מרדים/מנסה להניק כי שכחת מה המין שלך מרוב עייפות. אגב, אם אתה לא מתחבר לספורט, בערוץ 1 בלילה משדרים מרתון של תכניות מהעבר. בשלוש בלילה, גם 'מוקד' משנת 86', זו אופציה מרתקת.

4. תבררו מחירים. ועדיף לפני שאתם עושים דברים! אחרת, אתם תירשמו לקורס הכנה ללידה שהשכנה אמרה שאתם חייבים ללכת אליו, תסיימו את בהצלחה, ואז, כשתשמעו לראשונה את המחיר שאתם מתבקשים לשלם על התענוג, אתם תבינו בדיוק למה בשיעור הראשון של הקורס לימדו אתכם לנשום עמוק.

5. מכירים את זה שאומרים שבהריון יש לאישה מצבי רוח משתנים? שטויות. בהיריון יש לאישה רק מצב רוח אחד: גבולי. קחו בחשבון, והימנעו משאלות עתירות סיכון, כמו למשל: 'יש משהו לאכול?' 'אכפת לך שאני אביא חברים לליגת אלופות היום?'  או 'מה העניינים ממי?' מניסיון, כל שאלה בהיריון היא כמו מדיניות הגרעין של אחמדינג'אד: עלולה להיגמר בפיצוץ. 

6. מכירים את הטרנד הזה, לתת לילדים שמות בינלאומיים? אז די. יצא לי לעבור ליד גן הילדים בשכונה שלנו, בדיוק כשהגננת ניסתה לאסוף לריכוז את שון, אמילי, אמה ומילה. מדובר אגב בגן בתיה, אבל אני מתאר לעצמי שבקרוב היא תעברת לביאטריס. בקיצור, אתם לא רואים את וויליאם וקייט מארמון בקינגהאם קוראים ליורש העצר שלהם 'הנסיך איציק' נכון? אז בואו נשאר עם שלנו. או כמו שאמרתי לעצמי כששמעתי בפעם הראשונה שיר של ג'סטין ביבר: יש דברים שעדיף שיישארו בחו"ל.

אירוע דוקטור בייבי אבי נוסבאום (צילום: צ'ינו פפראצי)
לפני שאתם קונים, תבררו מחירים. ולא הפוך|צילום: צ'ינו פפראצי

7. שים לב אבא לעתיד, עוד טיפ חשוב בשבילך: מה שיוצא אני מרוצה. מתישהו בקרוב תגיע הבדיקה שאחריה תדע אם יש לך שותף עתידי לצפייה בליגת האלופות, או שהפכת למיעוט בקרב אוכלוסיית מרימי קרש האסלה בבית. בקיצור: בן או בת. חשוב שתדע-  גם אם יש לך העדפה, שמור אותה לעצמך, ואל תישמע מאוכזב כשאומרים לך את מין העובר! לא משנה אם באולטראסאונד רואים בן, בת, או את בואי ג'ורג' באייטיז- מבחינתך יש רק תשובה אחת נכונה: 'איזה יופי ממי, זה בדיוק מה שרציתי'. שלא תגיד שלא הזהרתי.      

8. טיפ זוגי חשוב להריון: צאו לבלות. הרבה. ואני לא מדבר על להתקרחן במסיבת טבע ביער אשתאול. גם קפיצה לסנדביץ' דאבל סלמי ביילו היא בילוי שאתם עשויים להתגעגע אליו מרגע שתהיו אחראים על גרסה מוקטנת שלכם במשך 24 שעות ביממה. לכן נצלו כל רגע לפני, וצאו לבלות. מניסיון. כי אני, מאז הלידה, החיים שלי זה כמו פינגווין. אין לי פינגווין.

9. ועוד משהו חשוב: תתארגנו על בייביסיטרים עתידיים. אני לא מדבר רק על להיות נחמדים להורים שלכם, משני הצדדים, אני מדבר על לחדש קשרים עם דודים רחוקים, אחיינים מודחקים ואפילו הבן דוד ההוא שהיה אוכל דבק בכיתה ג' וסבתא אמרה שהוא ילד מיוחד. זכרו, כל קרוב משפחה עשוי להיות מתורגם לערב אפטר באמצע השבוע. ואחרי הלידה, אם עוד לא הבנתם, יהיו לכם יציאות של חייל קרבי.

10. ולסיום, אם אפשר טיפ אחד לגמרי מהלב- תיהנו. מהכול. זה אמנם קל לומר עכשיו, ופחות קל לביצוע כשהילד החדש צורח באמצע הלילה בווליום שגורם לסופר נני להגיע אליכם על דעת עצמה כי היא שמעה את הבכי (וזה למרות שאתם גרים בפתח תקווה והיא ברמת אביב) אבל לדעתי, המשפט הזה שאומר ש "כל המשפחות המאושרות דומות זו לזו, אך המשפחות האומללות - אומללות כל אחת על פי דרכה", הוא קצת שטותי- בעיניי, לכל משפחה יש את הדרך אל האושר שלה, והיום- אתם יוצאים לדרך שלכם. תיהנו מהמסע...