אין תמונה
זאק פוזן. צילום: יח"צ

 זאק פוזן: מעצב-על, "ילד הפלא" של עולם האופנה האמריקאי, מחזיק כמעט בכל הפרסים האפשריים של תעשיית האופנה האמריקנית. נודע בעיקר בשמלות הערב המפוארות שלו, שסלבריטאיות רבות לובשות באופן קבוע על השטיח האדום. זהו ביקורו הראשון בישראל.

מעצב האופנה, נולד בניו יורק בשנת 1980. פוזן הוא בוגר המחלקה לעיצוב בגדי נשים באקדמיה לעיצוב ואמנות בלונדון (מרכז סן מרטין), בוגר בית הספר לעיצוב פרסונס (Parsons) והמחלקה לעיצוב תלבושות של מוזיאון המטרופולין בניו יורק.

בשנת 2001 סיים פוזן את לימודיו בלונדון, שב לניו יורק והחל לעבוד עצמאית. באותה השנה הציג קולקציית קפסולה באירוע האופנה GenArt's Fresh Faces in Fashion שהתקיים בעיר וזו זיכתה אותו בתשבוחות רבות ובמענק כספי. פוזן ייסד את בית האופנה שלו בטרייבקה שבניו יורק וזכה לשבחים ופרסים מצד גופי אופנה ותאגידים, בהם LVMH, גוצ'י ואחרים. בשנת 2004 זכה בין היתר בפרס המועצה למעצבי אופנה של אמריקה בתחום עיצוב אופנה לנשים.

מתוך קולקציית סתיו/חורף 2011 זאק פוזן (יח``צ: mako)
מתוך קולקציית חורף 2011|יח``צ: mako

 שמלות הערב של פוזן חביבות על לא מעט ידועניות, בהן דוגמניות ושחקניות כגון נעמי קמפבל (שלבשה שמלה בעיצובו עוד בתקופת לימודיו ובכל סימנה אותו כדבר הבא בעולם האופנה), נטלי פורטמן, קלייר דיינס, והזמרות ריהאנה, ג'ניפר לופז, ביונסה ורבות אחרות. שמלות רבות בעיצובו מככבות על שטיחים אדומים רבים, בעיקר בארצות הברית.

נוסף על עיצובי השטיח האדום שלו, פוזן שיתף פעולה ועיצב קולקציות מוזלות או קולקציות קונפקציה עבור חברות אופנה מסחריות ובהן סין ג'ון, טארגט ועוד.

פוזן יצר לעצמו תדמית של ילד פלא ויותר מכך, הוא מוכר כ"ילד הרע" של עולם האופנה. לא אחת הסתכסך עם עורכים של מגזיני אופנה שלטענתו לא ייחסו לו את הכבוד הראוי לו, למשל הגדירו כ"מעצב צעיר". מבחינתו, על אף גילו הצעיר, הוא ראוי להגדרה מכובדת יותר. גם קשיים כלכליים או ניהוליים בבית האופנה שבבעלותו לא מנעו ממנו להמשיך ולשתף פעולה עם חברות מסחריות או להמשיך לעצב עצמאית. 

מתוך קולקציית סתיו/חורף 2011 זאק פוזן (יח``צ: mako)
מתוך קולקציית חורף 2011|יח``צ: mako

 לרוב עיצוביו הם בעלי אופי דרמטי ותיאטרלי, מה שמאפיין גם את תצוגות האופנה שלו. כיאה לטראבל מייקר, לעתים התצוגות הן בעלות תחושת טירוף של ממש, כאשר הוא מנצח על הכל מהצד.

השנה (2011), שב פוזן להציג בשבוע האופנה של ניו יורק לאחר שנתיים בהן עבד ועיצב בפריז. הוא הציג קולקציית ריזורט המאופיינת בקו אצילי הכולל שמלות מפוסלות, מחשופים עמוקים, שרוולים תפוחים וצבעוניות מונוכרומטית רגועה. נוסף על כך, פתח לאחרונה פוזן חנות דגל ראשונה בניו יורק (העונה לשם "Z spoke"( המוכרת את הקו המוזל שלו.

לאתר הרשמי של זאק פוזן>>

לרכישת כרטיסים לאירועי שבוע האופנה חולון היכנסו לאתר מוזיאון העיצוב או חייגו: 03-5021552