בחולון מאמינים כי עיצוב יהפוך בשנים הבאות לחלק משמעותי יותר ויותר בכל מוצר שנצרוך ובכל פעולה שנבצע בחיי היום יום. כבר היום אנו עדים לתהליכי עיצוב הנטמעים בחיינו ולאחר שהם שם – נדמה כי תמיד היו שם, ואי אפשר בלעדיהם. מה שפעם היה מותרות הוא היום המובן מאליו. אחד מענפי הייצוא המרכזיים של מדינת ישראל בשנים הבאות יהיה ככל הנראה עיצוב ועל כן קידום הידע בתחום זה - הוא משימה לאומית.

העיר חולון המבקשת להוביל ולהשפיע על החברה ועל התרבות בישראל – נרתמת לקידום נושא זה בתיאוריה ובמעשה.

מוזיאון העיצוב חולון הינו גולת הכותרת והוא משקף את מחויבותה המתמשכת של העיר חולון לחינוך ולתרבות ואת שאיפתה לקדם את תחום העיצוב למקום מרכזי בסדר היום התרבותי של ישראל.

בחזון העירוני של העיר חולון נכתב כי: חולון תהווה מוקד פעילות בינלאומי מוביל לחדשנות בעולם העיצוב.

בדגשים העירוניים לשנת 2011 נקבע כי: "תוטמע שפת העיצוב בהוויה העירונית והחינוכית תוך יישום עקרונות אקולוגיים ב"שפת הרחוב בעיר", ואף צוין כי: "קידום אזור התעשייה חולון ייעשה תוך שילוב יכולות העיצוב והידע הקיימות בעיר לשם פיתוח התעשייה והעסקים הפועלים כיום ומשיכת יזמים חדשים"

ובשטח דברים קורים.

כך לדוגמא כל הגלריות העירוניות בחולון התמקדו בשנים 2010-2011 בתערוכות בנושא העיצוב על מגוון ביטוייו.

בתכנון הקמת סדנאות למעצבים בתוך אזור התעשייה, בהן הם יוכלו ליצור ולייצר בתנאי חממה. שם הם יוכלו לפרוח ולצאת לדרכם העצמאית לאחר שירכשו ניסיון ושם.

השנה קיימנו בחולון בשיתוף עם קהילת המעצבים הישראלית שבוע של אירועי עיצוב במוזיאון וברחבי העיר. יוזמה זו היא נדבך נוסף בתהליך אותו מובילה העיר לקידום העיצוב בישראל והפיכתה של חולון למרכז עיצוב ארצי.

עירית חולון ומוזיאון העיצוב חולון יקיימו בחודש אוקטובר הקרוב את שבוע האופנה חולון. זו השנה השלישית שהעיר יוזמת אירוע בינלאומי בתחום האופנה, שתפס תאוצה עם מעמדו של מוזיאון העיצוב חולון בזירה הבינלאומית. נאמן לחזון המוזיאון, שבוע האופנה חולון, שם לו למטרה להדק את הקשר בין תעשיית העיצוב והאופנה בישראל לבין הזירה הבינלאומית.

לקריאה נוספת על תרבות ואמנות בעיר חולון>>

לקריאה נוספת אודות חולון עיר העיצוב>>

לרכישת כרטיסים לאירועי שבוע האופנה חולון היכנסו לאתר מוזיאון העיצוב או חייגו: 03-5021552