עברנו כבר חצי קיץ, והטמפרטורות רק ממשיכות לטפס. במקום לצאת אל הטאבון הלוהט בחוץ, למה שלא נדליק את המזגן ונתפדלע מול סרט חופשה קלאסי בדיוידי? בין אם מדובר בקומדיה, בדרמה או באימה, חופשת הקיץ היא רקע קלאסי לסרטים האהובים ביותר.

ריקוד מושחת (1987)
חופשה עם המשפחה באתר נופש יוקרתי היא לאו דווקא סיבה למסיבה, אבל כשהצוות נראה כמו פטריק סווייזי – לא פלא שאפילו ג'ניפר גריי החננה מצליחה ליהנות. סרט האייטיז הזה, שמציג עוד סיפור אהבה בלתי אפשרי בין בת עשירים מפונקת לבין רקדן בצוות בידור במלון, הפך לקלאסיקה בעיקר בגלל סצינת הריקוד המפורסמת לצלילי "Time of my Life". תכל'ס, מי מאיתנו לא ניסה את הריצה-והרמה הזו פעם אחת לפחות?

אין תמונה
הסרט שגרם לנו להתאהב בריבר פיניקס

אני והחבר'ה (1986)
אמרתם סרט חופשה קלאסי, אמרתם "אני והחבר'ה". ארבעה נערים אמריקנים יוצאים לחפש גופה ביער בניסיון להפוך לגיבורים מקומיים, אבל נתקלים בדרך בשלל סכנות ומכשולים שגורמים להם להבין מה באמת חשוב. "בחיים לא היו לי חברים כמו אלה שהיו לי בגיל 12", אומר אחד מהם במבט לאחור, שנים אחרי שההרפתקה הזו הסתיימה. כי יש דברים שיכולים לקרות רק כשאתה בן 12, ורק בחופשת הקיץ.

אין תמונה
רורי מבנות גילמור, מי צריך יותר?

אחוות הג'ינס (2005)
גם כאן מדובר בחברות בין ארבע נערות, אבל באופן מפתיע – כל אחת מהן מבלה את חופשת הקיץ במקום אחר: אחת יוצאת לנופש משפחתי ביוון, השנייה יוצאת למחנה כדורגל במקסיקו, השלישית נוסעת לפגוש את אביה בדרום קרוליינה והרביעית נשארת לעבוד בחנות המקומית. עם הבעיות והלבטים של גיל ההתבגרות הן מתמודדות בעזרת מכתבים שהן שולחות זו לזו, ובעזרת ג'ינס קסום שבדרך פלא מתאים לארבעתן. הלקח? לפעמים גם חברות טובות צריכות פסק זמן כדי להתגעגע – וג'ינס טוב הוא עדיין ג'ינס טוב, גם אם הוא סטרץ'.

אין תמונה
יוצאים לרוד טריפ עם כל המשפחה

מיס סאנשיין הקטנה (2006)
אם יש משהו שרק סרטי חופשה אמריקנים יכולים לספק לנו, זה רוד-טריפ לאורך כבישים ריקים במכונית ישנה. הפעם לא מדובר במכונית עם גג נפתח אלא בטנדר ענתיקה שבקושי מתניע, אבל איכשהו הוא מצליח להביא את המשפחה הלא-מתפקדת הזו בזמן לתחרות "מיס סאנשיין הקטנה" בקליפורניה. בדרך הם מתמודדים עם כישלונותיו של האב, עם הדיכאון של הדוד ועם הסבא האקסצנטרי, אבל הכל מתגמד מול סצנת הריקוד של הבת הקטנה, שגם זכתה לאינספור מחוות ביוטיוב.

אין תמונה
מנסים לשכוח את האקסית? צאו לחופשה

קח את זה כמו גבר (2008)
החברה שלך זרקה אותך בבושת פנים לטובת כוכב רוק בריטי? סע לחופשה בהוואי! אבל אל תופתע לגלות שבמלון המפואר שבו אתה מתאכסן נמצאים בעיקר זוגות טריים ומאוהבים, ביניהם האקסית שלך והזמר הבריטי שלה, שיגרמו לך להרגיש יותר גלמוד ואומלל. מצד שני, אם כבר להיות גלמוד ואומלל - אז במלון מפואר בהוואי שבו עובדת מילה קוניס, לא?

מלתעות (1975)
גם 37 שנים אחרי שיצא, "מלתעות" הוא עדיין אחד הסרטים המותחים והמצמררים ביותר שייצא לכם לראות. הוא אמנם לא בתלת מימד ואין בו אפקטים מיוחדים, אבל המחשבה על היצור הרצחני שמשחר לטרף בחוף קיט מלא משפחות וצעירים בנופש, מספיקה בשביל לגרום לנו לסיוטים. אחרי הכל, זו לא חופשת קיץ אמיתית עד שמישהו לא מאבד רגל או יד במלתעותיו של כריש צמא דם.

אין תמונה
חופשת הקיץ תמיד תלווה במסיבות וביקיני

אמריקן פאי 2 (2001)
החופש הגדול הוא לא מנת חלקם הבלעדית של ילדי בית הספר, אלא גם של הסטודנטים שמסיימים את תקופת הבחינות שלהם. בסרטי הקולג' האמריקני זו תמיד סיבה מספקת למסיבות רוויות אלכוהול וביקיני, אובדן בתולין והמון סיטואציות מצחיקות שמערבות נוזלי גוף למיניהם. בסרט ההמשך של "אמריקן פאי" אנחנו פוגשים שוב את החברים הטובים, שיוצאים לחופשת קיץ בסוף השנה הראשונה שלהם בקולג' ושוכרים בית חוף יחד במטרה לחגוג עם כמה שיותר בנות. אלא שאחרי הרבה התנסויות כושלות הם מבינים שלהיות עם הבחורה הנכונה מתגמל הרבה יותר. זה, ושיש הרבה דרכים לנגן בטרומבון.

אין תמונה
שתי חברות טובות במסע רומנטי

ויקי כריסטינה ברצלונה (2008)
אין אישה שלא חולמת לצאת לחופשה בעיר אירופאית רומנטית ולהכיר גבר מסתורי, לוהט ומלא תשוקה כמו חוויאר ברדם. אבל מה קורה כששלוש נשים שונות מתאהבות בו? מקבלים סרט של וודי אלן, כמובן. שתי חברות שונות בתכלית – אחת רצינית ומיושבת (רבקה הול) והשנייה חופשייה וזורמת (סקארלט ג'והנסון) – מגיעות לחופשה בברצלונה ופוגשות אמן חושני שסוחף אותן למשולש אהבים. אלא שהמשולש הזה הוא בעצם מרובע, מכיוון שגם אשתו של האמן (פנלופה קרוז) לא ממש מוכנה לוותר עליו. מזל שבסופו של דבר הוא הצליח לברוח משלושתן, ומצא את ג'וליה רוברטס הנופשת ב"לאכול, לאהוב, להתפלל".