אנשי חיל האוויר האמריקאי דיווחו כי ב-29 לאוגוסט מטוסי התדלוק האווירי מסוג KC-46A "פגאסוס" השלימו "את הגיחה הקרבית מבצעית הראשונה שלהם, כשתדלקו שני מטוסי F-15E מטייסת 335". בארה"ב לא ציינו מעבר לזה מה הייתה סוג המשימה או היכן התרחשה - מעבר לעבודה שמדובר במזרח התיכון ושהמטוסים המריאו מבסיס "אל אודיד" שבאיחוד האמירויות.
כל זה קורה במקביל לכך שכלי הטיס החדשים לתדלוק אווירי נבחנים באזור כחלק מתהליך הכניסה שלהם לשירות מבצעי. הפעלת ה"פגאסוס" משדרגת למעשה את צי מטוסי התדלוק האווירי והיכולת שלהם לבצע תקיפות ארוכות טווח וגיחות בהן כלי הטיס נדרשים לשעות ארוכות באוויר. אגב, הצי האמריקאי מבוסס כיום בעיקר על מטוסים שרובם בני 50 ו-60 שנים ויותר.
בארה"ב מציינים בנוסף שבין אמצע אוגוסט לסוף ספטמבר למעלה מ-100 אנשי צוות וארבעה מטוסי KC-46A השתתפו במספר אימונים שנמשכו 24 שעות ברציפות כחלק מ"אימון תעסוקה רב שבועי". צוותים מכנף התדלוק האווירי ה-22 וכנף 931 השתתפו באימון הזה כשהן מפעילות שני צוותים שעשו בניהם משמרות שאפשרו הפעלה סביב השעון במטרה לאפשר אספקת דלק אווירי בכל נקודת זמן ומקום. המטוסים ואנשי הצוות נבחנו במאמץ לא פשוט ותחת אתגר מנטאלי ובתנאי חום קיצוניים. תרחיש שבלי ספק תוצאותיו יעניינו גם את חיל האוויר הישראלי.
נראה כי במהלך אימון זה המטוסים ביצעו גם את המשימה המבצעית הראשונה שלהם, אז ה-KC-46 תוצרת בואינג יהיה גם מטוס התדלוק האווירי של חיל האוויר הישראלי ויחליף את מטוסי ה"ראם" הקשישים.
שווי העסקה מוערך בכמעט מיליארד דולרים, ומטוס התדלוק הראשון צפוי לנחות בישראל בשנת 2025 או תחילת 2026. הכוונה בישראל היא לחתום על עסקה נוספת כדי להעלות את מספר מטוסי התדלוק לשמונה, ולמטוסים שיגיעו לישראל תהיה קונפיגורציה ייחודית שהותאמה לחיל האוויר. כרגע לא ניתן לפרט במה המטוסים הישראלים יהיו שונים מהאמריקאים, אולם בבואינג הסכימו להגיד בעבר כי זו "תצורה ייחודית" והיא תכלול גם מערכות כחול לבן.