בשל מחסור חמור במתגייסים, חיל האוויר האמריקאי הרחיב באופן משמעותי את מספר התפקידים המזכים את המתגייסים אליהם בבונוס של אלפי דולרים. במטרה לפתות מתגייסים פוטנציאלים, בעיקר למערך התחזוקה, אושרו סכומים חדשים הנעים בין 6,000 ל-20,000 דולר, שנועדו גם להתחרות עם השוק האזרחי. כבר שנים שחיל האוויר האמריקאי סובל ממחסור במתגייסים וזה קורה גם בקרב הטייסים.
עד לאחרונה היו ברשימת הזכאים לבונוס עבור מתגייסים רק 11 תפקידים, כעת הרשימה החדשה מונה 22 תפקידים, כמעט כולם בתחום המקצועי-קרקעי ובתנאי שהמתגייסים יתחייבו לחוזים של ארבע או שש שנים לפחות.
מי שיתגייס לתפקיד מפעיל מערכות דלק למטוסים, אחזקת מערכות חשמל במטוסים, תחזוקת טילים או מחמש מטוסים, יזכה לבונוס של 3,000 דולר במעמד החתימה אם יתחייב לארבע שנים ו-6,000 דולר, אם יתחייב לחוזה של שש שנות שירות.
מי שיתגייס לתפקיד מומחה רשתות תקשורת, אבטחת מידע, מפעיל מערכות אלקטרוניקה ועוד יזכה לבונוס של 12,000 דולר עבור ארבע שנות שירות ו-20,000 דולר עבור שש שנות שירות. המתגייסים לתפקיד מומחה "הצפנה ומודיעין מוטס" יקבלו בונוס של 20,000 דולר כאשר הם מתחייבים לחוזה של שש שנים מינימום.
הבונוס הגבוה ביותר יגיע למי שיתגייסו לתפקיד מומחה SER, (הישרדות, מילוט, חילוץ וגרילה) המאמנים את הכוחות המיוחדים ומשתתפים בפעולות כאלה בעצמם. אלה יזכו בתנאי שיתגייסו מינימום לשש שנים, לבונוס של 40,000 דולר.
משבר גם בקוקפיט
לחיל האוויר האמריקאי יש מחסור של למעלה מ-5,000 אנשי צוות בתחומים האלה והם מקווים לפתות מועמדים רבים להתגייס בעזרת הבונוסים הגבוהים. עוד ציינו שם כי ישנה עדיפות ואפשרות להגדיל את הבונוס, במקרה שהמועמד הוא כבר בעל הכשרה, אז יהיה עליו לעבור רק טירונות וריענון כדי להתחיל את התפקיד.
מזה כארבע שנים חיל האוויר האמריקאי, המפעיל לא פחות מ-5,600 כלי טיס, סובל גם ממחסור חמור בטייסים, שרבים מהם מעדיפים להתגייס לזמן מינימום כפי שנקבע בחוזה שלהם ואז, לעבור לתעופה האזרחית או למקצועות ההייטק. הנתון האחרון דיבר על מחסור של כ-1,500 טייסים ונווטים.
כדי להתמודד עם המחסור הקונגרס אישר להעניק לטייסים האמריקאים בונוס שנתי של 35,000 דולר מעבר לשכר שלהם, עד לגובה של 455 אלף דולר. בנוסף לזה הגדילו את מספר מסיימי קורס הטיס מ-1,160 בשנת 2018 עד ל 1,500 בשנת 2022 והלאה.