חיל האוויר האמריקאי שיגר לראשונה טיל שיוט ממטוס תובלה מסוג C-130J, שפגע במטרה ימית במפרץ מקסיקו. כל מטוס כזה יוכל לשאת כמה עשרות טילים, הרבה יותר מיכולת הנשיאה של מטוסי קרב, אפילו יותר מפציצים כבדים.
ביכולתו של מטוס שכזה לפגוע במגוון רחב של מטרות בגיחה אחת כמו תשתיות של מדינה, מכ"מים, סוללות טילי נ"מ, מפקדות, מאגרי דלק ותחמושת ועוד. הדבר יכול להיות רלוונטי לתקיפה אמריקאית נרחבת באיראן, אך לא על מטרות מבוצרות בכבדות כמו המרכזיות שבתוכנית הגרעין של טהרן.
ירי הניסוי במסגרתו שוגרו טיל שיוט מ"ארגז טילים" במטוס של פיקוד המבצעים המיוחדים, בוצע כחלק מתוכנית בשם Rapid Dragon לשיגור טילים ממטוסי תובלה. המטרה של חיל האוויר האמריקאי היא להפוך מטוסי תובלה ל"משאיות של טילים", מה שיגדיל באופן משמעותי את כוח האש של חיל האוויר, ויאפשר להם לפגוע במטרות שלהם מאזורים בטוחים.
בחודש שעבר בוצע ניסוי במהלכו מערכת השיגור נבדקה עם טילי דמה כדי לבדוק את היתכנות הרעיון. הפעם בוצע ניסוי ראשון מקצה לקצה בטיל חי. במסגרת הניסוי, מטוס התובלה האמריקאי המריא מבסיס אגלין שבפלורידה כשבבטנו ארגז שיגור טילים ובו טיל חי ועוד שלושה טילי דמה כדי לדמות מטח.
כחלק מהניסוי, צוות המטוס קיבל שינוי משימה כשהם באוויר ונתונים של מטרה חדשה אותה הם הזינו למערכת ניהול הקרב של המטוס ומחשבי החימוש. לאחר מכן המערכות הזינו את המידע לטיל השיוט. זאת גם הייתה הפעם הראשונה שמטרה הוזנה לטיל במהלך טיסה.
כאשר הגיעו לאיזור השיגור, דלת תא המטען נפתחה ומצנח נשלף כדי לייצב את המערכת. לאחר מכן ארגז השיגור יצא מהמטוס כאשר אף הטיל מופנה כלפי מעלה. אז הטילים השתחררו אחד אחרי השני בהם גם טיל השיוט החי, שהכנפיים שלו נפרסו אחרי שיצא מארגז השיגור המוצנח, אז השיג יכולת שליטה אווירודינמית, המנוע שלו ניצת והוא טס לעבר המטרה עד לרגע הפגיעה. לא דווח לאיזה מרחק הטיל שוגר.
בכך חיל האוויר האמריקאי הוכיח את יכולת הפעלת הטיל ממטוסי תובלה. ניסוי נוסף מתוכנן להתבצע במהלך השנה הבאה, הפעם ממטוס תובלה מסוג C-17. גם במקרה הזה עם טיל חי.
המטרה, כאשר המערכת תהפוך מבצעית, היא להעמיס ארגזי שיגור עם עשרות טילים על כל מטוס תובלה. זה לבדו מאפשר טווח ארוך וכאשר הוא יגיע לאזור השיגור, מחוץ למעטפת טילי הנ"מ והמכ"מים של מדינת היעד, המטוס יטיל את ארגזי החימוש מהם יצאו טילי השיוט, לטווח של עוד מאות קילומטרים.