חיל האוויר האמריקאי קיבל לידיו את מטוס התדלוק KC-46 "פגסוס" הראשון מחברת בואינג. מדובר במטוס לתדלוק אווירי, אולם התא המודולרי שלו מאפשר לשלב בו גם תובלה כבדה, לוחמה אלקטרונית ושימוש כמפקדה מעופפת. זהו המטוס הראשון שהתקבל בחיל האוויר האמריקאי מסך של הזמנת הענק הכוללת 179 מטוסים. על ההתרגשות הרבה מהגעת הסנונית הראשונה בעסקה תעיד העובדה שבחיל האוויר האמריקאי העבירו את נחיתת המטוס בשידור חי.

מדובר בפרויקט ענק של חברת בואינג, בהיקף של כ-44 מיליארד דולרים. כל מטוס כזה יכול לשאת 94.1 טון דלק. ב- KC-46 החדש המתדלק לא חייב לראות בעין את המטוסים המתדלקים, הוא מבצע את פעולת התדלוק האווירי בעזרת מערכת של מצלמות וטכנולוגיה חדישה ל"ראייה מרחוק" (REMOTE VISION). המטוס מבוסס על מטוס נוסעים בואינג B767.

לזה יש להוסיף טווח טיסה של יותר מ-11 אלף ק"מ, ויכולת לשהות 11-12 שעות ב"ארגז מתדלקים" באוויר. לא פחות חשוב, אותו מטוס יכול לשאת דלק, טונות של ציוד ואנשים באותה משימה. על פי בואינג, זמן האספקה שלו נע בין 36 ל-42 חודשים מרגע חתימת ההסכם. 


יש מקום להעריך שבחיל האוויר הישראלי ירכשו את מטוס התדלוק הזה. זאת לאור העובדה שבניגוד לכלים אחרים שנמצאים בתכנון, לא קיימים מתחרים מול המתדלק של בואינג, ותכנית לייצור מתדלק של התעשייה האווירית ירדה מהפרק. מטוס התדלוק יאפשר לחיל האוויר הישראלי לטוס רחוק יותר, למדינות "מעגל שלישי", אבל לא רק. מטוס תדלוק מגדיל את האפקט של מטוסי תקיפה גם בזירות קרובות.

בעבר התייחס מפקד טייסת בחיל האוויר ליכולות של מטוס התדלוק ובשיחה עם מערכת "פז"ם" הסביר: "כשאתה לוקח רביעיית מטוסי תקיפה ומוסיף להם מתדלק, המשמעות היא שהכפלת להם את הפעילות פי חמש או שש, הגדלת את האפקטיביות. לא מדובר רק בהארכת טווח, אלא גם על הארכת שהייה שזה אומר הכל".