מתל אביב תצא גאווה: אדיר שטיינר, מתאם אירועי הגאווה בתל-אביב חזר לאחרונה מכנס התיירות של קולומביה בבוגוטה הבירה, שם הוזמן להרצות על הצלחתה של תל-אביב כיעד בינלאומי לתיירות גאה. בוגוטה מבקשת אף היא לקבל נתח מהתיירות הגאה העולמית המתגברת, ולהגדיל את כמות התיירים מקהילת הלהט"ב המגיעים לנפוש בא, זאת תוך תחרות עם ברזיל וארגנטינה שהפכו ליעדים לוהטים למליוני גייז מרחבי העולם.
שגרירות ישראל בעד
שטיינר נפגש עם ראש עיריית בוגוטה, גוסטבו פטרו אורגו, ועם בכירי הקהילה בעיר וגם עם מפקד משטרת התיירות של העיר, שביקש לדעת כיצד מגיבים התיירים המגיעים לתל-אביב למציאות הביטחונית המורכבת של ישראל.
בסיכום המפגשים וההרצאות סוכם, כי הפעילות לקידום תל-אביב הגאה תחת הקמפיין TEL AVIV GAY VIBEמטעם עמותת התיירות של תל-אביב -יפו, משרד התיירות והתאחדות בתי המלון בתל אביב, תוצג ביריד התיירות הגאה הראשון מסוגו, המתוכנן בקיץ הקרוב בבוגוטה.
הפרויקט כבר קבל את תמיכת שגרירות ישראל בקולומביה, במטרה לעודד תיירים גאים מקולומביה ומדינות דרום אמריקאיות אחרות להגיע לבקר בתל אביב.
קולומביה היא יעד תיירות גאה מתעורר שרבים ברחבי העולם עדיין אינם מכירים. מומחים מדברים על כמויות אדירות של תיירות נכנסת לקולומביה, לצד כמות אדירה עוד יותר של תיירות יוצאת מקולומביה, שאותה שואפים בפרויקט התיירות הגאה לתל-אביב להביא בשנים הקרובות לארץ.
רק בבוגוטה רבתי חיים כ-12 מליון איש, רוב ההומואים של קולומביה חיים בעיר הגדולה ולכן קל להעריך את מספר הגייז ב כ 10%, כלומר יותר מיליון נופשים פוטנציאלים. אדיר שטיינר מספר כי בבוגוטה חיה כמות אדירה של תושבים תוססים המחפשים יעדים חדשים לנסיעות. "עד היום הם היו מסתפקים בנסיעות קצרות לארצות לטיניות סביב קולומביה, אבל לאחרונה התחילו הגייז בבוגוטה לנסוע בעולם".
"התייר הדרום-אמריקאי מגיע לתקופת שהות ארוכה"
כמו לכל סיפור, מציין שטיינר, גם פה יש פה את הנקודה היהודית. "הסוכן הראשון שפועל בשוק הגייז בקולומביה הוא יהודי חם, שבבעלותו חברת התיירות 'אוויטור', חברת התיירות הגדולה בקולומביה, שהצליח למכור אחרי שנתיים בלבד של פעילות כ-20 אלף חבילות תיור לגייז. נכון להיום, הוא מתמקד בארה"ב וביעדים בדרום אמריקה. אולם על הפרק כרגע יתחיל קמפיין שיווק של תל-אביב הגאה גם לקהל הדרום אמריקאי. וכבר למצעד השנה אמורים להגיע להערכת הסוכנות כמה מאות תיירים קולומביאנים.
"לאור הניסיון של שיווק התיירות הגאה לתל-אביב ברחבי העולם, המבוססים בעיקר על שיטת "חבר מביא חבר" הפועלת לצד קמפיין פרסומות, אירועי תרבות ומסיבות תל אביביות במועדונים ברחבי הארץ, מאמינים בקמפיין התיירות הגאה לתל-אביב כי בשנים הקרובות נראה יותר ויותר תיירים מקולומביה, לצד נציגים מברזיל ומארגנטינה שרבים מהם מגיעים להשתתף במצעד הגאווה".
שי דויטש, יו"ר האגודה ומומחה לתיירות גאה שיזם את קמפיין Tel Aviv Gay Vibe, מוסיף: "שנת 2013 תהייה שנה מאתגרת עבורנו בעקבות הלחימה בנובמבר האחרון. משום כך אנו משקיעים מאמצים רבים בקיום מפגשים עם סוכני נסיעות בעולם , בנוכחות שלנו באירועים להט"בים וכמובן פעילויות יח"צ ופרסום. הפעילות בקולומביה לצד פעילויות רבות נוספות המתוכננות עתידיות לשמר את מקומה של תל אביב כבירת גאווה ואני מאמין שגם קיץ 2013 יהיה מוצלח מאוד".