>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?
עם הפיכתה של תל אביב לאחת הערים האטרקטיביות ביותר לתייר הגאה, היה זה עניין של זמן עד שתוקם חברת תיירות מקומית המעניקה שירותים ייחודיים לתיירים שרוצים לטעום יותר מחיי הלילה וחוף הים של תל אביב.
מאחורי מיזם חברת התיירות PRIDE TOURS עומד רועי דימנד (28), שמתעסק כבר מספר שנים בתיירות נכנסת. לדבריו, הרעיון להקמת החברה עלה לאחר שהבחין כי דרישות שהגיעו מצד זוגות תיירים חברי הקהילה היו לעיתים קרובות שונות ממה שביקשו זוגות הטרוסקסואלים.
>> הכינו את הסלולארי: כל האפליקציות בדרך לתייר הנחשק
גידול בתיירות גאה מיפן ודרום אמריקה
"תיירים המגיעים למה שמכונה תיירות 'ארץ הקודש' מונעים לרוב מרצונות ושאיפות לראות מקומות קדושים לנצרות או ליהדות, ולהתחבר לשורשים ולרוחניות", מספר דימנד. "תיירות הומו לסבית רוצה גם להכיר ולחוות את הארץ ומתייחסת אליה כאל סוג של טוסקנה או האזורים הכפריים של צרפת. יחד עם זה, ההבדל הכי בולט – הטרוסקסואלים מוכנים ומבקשים לישון ולשהות, לדוגמא, בירושלים לילה אחד או שניים. לתיירים הגאים מאוד חשוב לחזור בערב אל תל-אביב ולצאת לעוד מסיבה".
לפי דימנד, תיירים מגיעים לכאן לא רק מאירופה וארה"ב. "על פי סקר שביצענו, יש גידול עצום בתיירות גאה מרוסיה, דרום אמריקה וגם מיפן. ולכן אנו נערכים עם מדריכים במגוון שפות".
עד לפני שנתיים מרבית התיירים בני ובנות הקהילה הגאה היו מגיעים לסופי שבוע קצרים בתל-אביב ונהנים מחוף הילטון, שוק הכרמל וכמובן סבב מועדונים בלילה. מגמת ההתרחבות של התיירות הגאה לעיר הביאה לעיר תיירים רבים הנשארים בעיר גם שבוע, ואף עשרה ימים, והמעוניינים להכיר גם את נופיה ותרבותה של ישראל, מעבר לגבולות העיר. לתוך הוואקום של מחסור בסוכנויות גאות בארץ נכנסה השבוע החברה, המציעה לתיירים ולתיירות חבילות טיול יומיות במסלולים המעניינים את הקהל הגאה ונבנים לו בתפירה אישית על פי רצונות הלקוח.
מגוון הסיורים של החברה כוללים מסעות קולינאריים בצפון הארץ, טעימת יינות ביקבי בוטיק וסדנת בישול גלילי, טיול לים המלח, הכולל טיפולי ספא וטיפוח פנים וסיור ג'יפים בנופי הנגב. כמובן, שגם יעדים מסורתיים יותר כירושלים, הכנרת, קיסריה והגנים הבהאיים בחיפה נמצאים בין ההצעות. הסיורים מלווים על ידי מדריכים מוסמכים, המשמשים גם נהגים במכוניות מפוארות.
זוגות מעדיפים מדריך "סטרייט" – כדי למנוע קנאה
"אנחנו בונים ללקוחות שלנו בעזרת המייל חבילות אישיות עוד לפני הגעתו לארץ. אם יש צורך, בניית החבילה נעשית גם במפגש פנים מול פנים בלובי המלונות", מסביר דימנד. "התייר הגאה יודע מה הוא רוצה, ומוכן לשלם גם בעבור שירותי פרימיום. לאמריקאים חשוב מאוד מכוניות גדולות ומפוארות, האירופאים מתעקשים על נוחות, אבל חשוב מאוד לתת להן מכוניות חסכוניות וידידותיות לסביבה".
דימנד מציין כי יש גם את עניין המדריך. "זוגות לפעמים מבקשים מראש מדריך הומו מהצוות שלנו, ולפעמים מדגישים לפנינו שהוא חייב להיות סטרייט, כדי למנוע 'חיכוכים' אפשריים בין הזוגות. תיירים גאים גם מגיעים לעיתים קרובות בקבוצות. יצא לנו לארגן סיור שכזה לקבוצה של מנהלי שיווק אירופאים שלא הצליחו להגיע להחלטה אם הם מעדיפים מדריך-נהג הומו וצעיר או מבוגר וסטרייט. הפשרה הייתה לקחת מדריך אחר בכל יום".
השבוע העלה דימנד לאוויר את האתר החדש של החברה ובין היתר, יחולקו חומרי פרסום במוקדי התיירות הגאה ובמלונות. בהמשך הקיץ ייפתח משרד במתחם הסנטר ותיערך מסיבת השקה
"חשוב לנו שהקהל הישראלי יכיר את השירות שלנו", מספר דימנד. "תיירים גאים סומכים מאוד על המלצות אישיות. לקוח מביא לקוח ולחלק גדול מהתיירים הוותיקים לישראל יש כאן כבר חברים והכרויות של שנים. עניין ה'כסף הוורוד' חשוב מאוד לציבור התיירים הגאים מחו"ל. הם יעדיפו להיכנס למסעדה שמניפה דגל גאווה בכניסה ובפנייה לסוכנות תיירות גאה, הם יכולים לסמוך עלינו שנקשיב לכל בקשה שלהם וגם נממש אותה. הקהל ההומו לסבי הוא אחד הקהלים החזקים ביותר בתחום התיירות העולמית וקיימת תנועה עולמית של גידול בתיירות בכל רחבי העולם, שגם אנחנו מרגישים אותה בישראל".
>> היכנסו ותיהנו מכתבות נוספות בערוץ הגאווה