בתחילת כל חודש אוקטובר מוצפת התקשורת ומקומות ציבוריים בסרטים ורודים, בלונים ורודים וחולצות ורודות, המסמלים את חודש המודעות לסרטן השד. פרסום המחקרים והטיפולים בנושא סרטן השד באמצעות קמפיין הסרט הוורוד היא הדרך הידועה ביותר לגיוס כספים ומודעות, אך לטענת רבים הקמפיין המפורסם אינו מכיל את כל אלו הסובלות מהמחלה.
זו הסיבה שחברת ההלבשה התחתונה המזוהה עם הקהילה הגאה "play out" החליטה לשפוך אור על הדקויות המסובכות יותר של המחלה באמצעות סדרת תמונות מעצימה, הכוללות לסביות שבחרו לעבור כריתת שד כפולה וחזה שטוח על פני שחזור החזה.
שלוש הנשים שדגמנו עבור הקמפיין, לאחר שעברו כריתת שד כפולה, עשו זאת בתקווה שהקמפיין יצליח להסביר את המציאות המורכבת של המחלה.
"זה לוקח את השיחה מחוץ לתחום המודעות הבסיסית לסרטן השד", מסבירה ג'ודי ג'קס, אחת המצולמות, "סרטן השד הוא עובדה של החוויה האנושית וזה חשוב וחיוני לדבר על הישרדות בהקשר של עוצמה. אני חושבת שהאנדרוגניות הטבעית שלי וההעדפה המינית נתנו לי את היתרון של קבלה עצמית מחוץ לנורמה התרבותית".
סדרת התמונות נוצרה בשיתוף פעולה עם FlatTopper pride, קבוצת תמיכת ללהט"בים שעברו את סרטן השד ובחרו שלא לעבור שיקום של החזה.
"לא כל הנשים שבוחרות שחזור מרגישות שזה יגרום להן להרגיש שלמות עם עצמן. חלקן מרגישות שלמות גם בלי שדיים, אבל עושות שחזור חזה בגלל מוסכמות חברתיות. אני בוחרת לאמץ את הגוף שלי כמו שהוא, ומקווה שנשים אחרות יראו את התמונות האלה וירגישו מועצמות וידעו ששחזור שטוח הוא גם אפשרות.
"זוהי מחלה, לא רק מחלה של נשים. לכן הקמפיין לא צריך להיות מתקפה על זהות מגדרית של אישה, מיניות, נשיות, קבלת גוף או ביטחון עצמי. רוב האנשים לא יודעים שיותר ממחצית הנשים לא עברו שחזור לאחר כריתת שד. אם אנחנו יכולים להרחיב את אזורי הנוחות של נשים שעשו את הבחירה הזאת, ומשתוקקות לחיות בגלוי ובאופן חופשי, ללא שתלים, אנו נתפתח מעבר לבושה מסרטן השד שאפיינה אותנו בעבר".