>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

מצעד הגאווה בתל אביב 2012 1 (צילום: שי בן נפתלי)
היריד בגן מאיר בשנה שעברה|צילום: שי בן נפתלי
אחרי שדיווחנו על חודש הכלכלה הוורודה שיתקיים בינואר-פברואר, נראה כי השקל הוורוד ממשיך לצאת מהארון לאט לאט.

מטעם עיריית תל אביב נמסר, כי יריד המידע והמסחר שמתקיים מדי שנה ביום של אירועי הגאווה, יורחב לאירוע רחב היקף - Tel-Aviv first Gay Expo, כדי לאפשר פנייה לעסקים שונים להציג את מרכולתם בפני הקהילה ועל מנת ליצור כדאיות להשקעה בהקמת דוכן/ביתן/מתחם.

"המטרה היא לחזק את השקל הוורוד"

בשנים האחרונות מפיק המרכז העירוני הגאה בגן מאיר ביום מצעד הגאווה (המתקיים בשישי) יריד מידע ומסחר שפועל בשעות הבוקר שלפני המצעד במתחם הגן, בחצר המרכז ובאולמות המרכז. היריד מושך אליו כ 10,000 משתתפים, ובו משתתפים עסקים גאים, ארגוני הקהילה וארגונים חברתיים אחרים, מפלגות שפונות אל הקהילה ולאחרונה יותר ויותר עסקים מסחריים גדולים, שמביעים עניין בפנייה אל הקהילה.

יניב ויצמן (צילום: ליאל בומברג )
יוזמה של העסקים הגאים, העירייה והמרכז הגאה יניב ויצמן|צילום: ליאל בומברג
Tel-Aviv first Gay Expoמקווה למשוך בתי עסק ומשתתפים נוספים, שיבטאו את כוחה הכלכלי של הקהילה הגאה.

"אנו מתכננים להתחיל את הפעילות כבר ביום חמישי בשעות אחר הצהריים, כך שהיריד יפעל במשך יומיים (חמישי – שישי 6-7.6) ויאפשר לקהל רחב מאוד לעבור בין הדוכנים", מסר אדיר שטיינר, מתאם אירועי הגאווה בעיריית תל אביב. "המטרה היא לייצר יריד פעיל ושוקק חיים ולאפשר לעסקים שונים להציג בו במחירים אטרקטיביים. אנחנו רוצים יריד מתפתח, שמחפש לתמוך בקידום עסקים גאים ועסקים שפונים אל הקהילה הגאה".

בנוסף, ייעשה שימוש בבמה המוקמת לקראת המצעד בגן להופעות כבר ביום חמישי. "היריד יקבל ביטוי מרכזי במעטפת השיווק העירונית של שבוע אירועי הגאווה: שילוט חוצות, פרסום באינטרנט ובעיתונות, יחסי ציבור  ועוד", מסר שטיינר.

בנוסף, יתקיימו בחדרי המרכז הגאה ובאולם התרבות הרצאות ופאנלים בנושאים רלוונטיים למסחר גאה. למשל: איך הפכה תל אביב ליעד מספר אחד בעולם לתיירות גאה, מהו עסק גיי פרנדלי ועוד.

"מדובר ביוזמה שהגיעה גם מהעסקים הגאים וגם מהעירייה והמרכז הגאה", אומר יניב ויצמן, מחזיק תיק התיירות בעיריית תל אביב ויועץ ראש העיר לענייני הקהילה הגאה. "מדובר בהפנינג לקידום עסקים גאים ועסקים למען הקהילה. בשנים האחרונות עלתה המודעות והחשיבות בקידום עסקים גאים ועסקים שפונים לקהל הגאה והיריד הוא תוצר נוסף של מהלכים אלה המטרה שלו היא לחזק את השקל הוורוד ולתת לגיטימציה לעסקים לפנות לקהל הגאה ולתמוך בקהילה".

>> לראשונה: קבוצת ריצה גאה במרתון תל אביב

>> חוף הילטון: אחד מעשרת החופים הלוהטים לגייז בעולם

>> תל אביב: העיר עם הכי הרבה בחורים לוהטים בעולם

>> תל אביב: העיר הגאה בעולם פעם שנייה ברציפות?