לקראת פתיחת שנת הלימודים, ערכה האקדמית רמת גן באמצעות המכון לגיאוקרטוגרפיה, סקר מקיף שהתמקד בתפיסת ההורים בישראל את נושא המגדריות, הקהילות והשוויון במערכת החינוך, והאופן שבו היא צריכה להתנהל בנושאי בנים/בנות, חגים ומנהגים, מוצא המורה, הורות חדשה, להטב"ים בבתי הספר ועוד. הסקר נערך לפני כשבועיים בקרב 500 הורים לילדים בגילאי 5-15 מהקהילה היהודית והערבית (70% מתוכם שכירים), מהם עולים נתונים המשקפים באופן גורף את ציפיות ההורים למערכת חינוך שוויונית, הרבה יותר ממה שהיא כיום.

מהסקר עולים נתונים מדאיגים בנוגע לפתיחות כלפי להט"בים בבתי הספר: 65% מההורים מסכימים (במידה רבה עד רבה עד מאוד) כי כל ילד מוזמן להיות חבר של ילדיהם, בין אם הוא ממשפחה חד מינית, חד הורית או הטרוסקסואלית. אולם, קרוב לרבע מהנשאלים אינם מסכימים לכך. 70% מההורים חושבים כי בתי הספר צריכים ללמד על קהילות שונות וקבלת האחר (מספר שמתיישב היטב גם עם נושא לימודי חגים ומנהגים של הקהילות השונות).

רק לדעת 5% מהנשאלים, מערכת החינוך יודעת להתמודד עם ילדים להט”ב - כ-60% טוענים שהמערכת אינה יודעת להתמודד עם נושא זה. הדעות חלוקות בשאלה האם המורים צריכים לדבר עם הילדים על נושאי גיל ההתבגרות: 40% מהנשאלים מסכימים עם האמירה, שמורים צריכים לדבר עם תלמידיהם בגיל ההתבגרות על נטיות מיניות שונות. אך מנגד, שליש מהנשאלים לא מסכימים עם אמירה זו.

מעניין לראות מהסקר מה דורשים ההורים מעצמם, ומה הם מצפים ממערכת החינוך. ד"ר דינה ורדי, ראשת תכנית הלימודים לתואר שני בייעוץ חינוכי, סבורה כי "הפתיחות הלהט"בית מקבלת מקום". לדבריה, "הורים מלמדים את ילדיהם לכבד את השונות והמגדריות ומצפים ממערכת החינוך גם לקחת גם אחריות".

>> "זו הסיבה שהחלטתי להפסיק לקחת PrEP"

>> 15 דברים מוזרים ומעצבנים שהומואים עושים

>> כך מצלמים את תמונת הפרופיל המושלמת לגריינדר

פרופ' סילביה ביז'אוי, סוציולוגית ומרצה במכללה האקדמית רמת גן: "מערכת החינוך בישראל פועלת כיום על בסיס הפרדה ואי-שוויון, ובכך פוגעת גם בתלמידים וגם בחברה. הסיבה לכך היא שגם הולך לאיבוד הון אנושי חשוב, וגם מקודש הרעיון שהפרדה ואי-השוויון הם לגיטימיים ורצויים".