>> חמישים הגאים והגאות של 2011

עם הטלפונים החכמים שהפכו לכלי המרכזי לניהול החיים, האפליקציות ששוטפות אותנו מכל עבר, הנוכחות הדיגיטאלית או מהפיכת שיתוף התכנים - כבר אין ספק: המהפכה הדיגיטלית כאן כדי להישאר, ואנחנו שם - בקידמת הבמה.  

עם פתיחת השנה החדשה, סרקנו 10 מהלכים דיגיטאליים שחווינו בשנים האחרונות , שכדאי גם לכם להכיר.

1. השקת אפליקציית אטרף

לא בכדי נכנסו איל הבר וניר צדיקריו להיכל הקהילה של ערוץ הגאווה. שנת 2011 הייתה ללא ספק שנה טובה להם, כמו גם שנת האפליקציות והמידע מבוסס המיקום.

הטלפון החכם הפך למחשב האישי, הבדרן הפרטי ולמרכז התקשורת שלנו. אפליקציות התקיפו אותנו מכל עבר, והיכולת לדווח איפה אנחנו נמצאים בכל רגע נתון הטריפה את חיינו. מול הגריינדר המצליח, החלה להתמודד בהצלחה גם האפליקציה מבוססת המיקום של אטרף.

לזכותה יאמר, כי התפיסה המהירה של בעליה לגבי שינויי צריכת המידע שלנו יחד עם האימוץ הטכנולוגי המהיר הצליח להם בגדול.

אין תמונה
לא בכדי נכנסו להיכל הקהילה. אפליקצית אטרף

2. אופציית רכישת כרטיסי מסיבות דרך אתר אטרף

המהלך הדיגיטאלי האחרון לשיפור חיינו הקהילתיים התחיל ממש לאחרונה. דוגמא מצוינת להבנתם המהירה של קברינטי אטרף את כיוון הרוח הדיגטאלי-חברתי.

נכון, היכולת לרכוש כרטיסים למסיבות באינטרנט קיימת כבר זמן מה, אבל האפשרות לעשות את כל ההכנות למסיבה, וגם למה שיבוא אחריה, באותה הפלטפורמה, הפכה את חווית השימוש להרבה יותר נעימה.

גם עצם רמת הנאמנות הגבוהה שכבר פיתחנו לאטרף, היא פרמטר חשוב בהחלטה היכן נשתמש בפרטי כרטיס האשראי שלנו, במיוחד לאור הימים האחרונים.

3. הופעתה של אפליקציית גריינדר

אפליקציית הגריינדר פרצה לחיינו בשלהי 2009, ומאז רק התחזקה. המידע מבוסס המיקום, גם אם לפעמים מדובר בכמה מאות קילומטר מעבר לים, הפך את העולם ליותר נגיש ואותנו ליותר חברתיים.  בעיקר, היא הוכיחה את היעדר הגבולות בעידן בו אנו חיים.

אין תמונה
בלי גבולות - אפליקציית גריינדר

4. עלייתו לאוויר של אתר הבית של ליין ה BEEF

השקתו של אתר הבית של ליין הביף ג'רקי השנה הוא בהחלט נקודת ציון מעניינת בתהליך הדיגיטלי שחווה הקהילה. בעולם בו "אם אתה לא שם אתה לא קיים", מדובר בליין המסיבות היחיד בישראל שמחזיק אתר, ועוד אחד פעיל.

האתר של הBEEF מעדכן על מסיבות קרובות, מעלה תמונות ממסיבות עבר, ואף מאפשר ליהנות מסטים של הדיי גיי שמנגנים בו. הכל פרי אוף צ'ארג – חינם אין כסף.

אין תמונה
גברים גברים! מתוך אתר הבית של הביף ג'רקי

5. רענון אתר הסקסי שופ

החנות המכוונת של החנות הסקסי שופ נמצאת באוויר כבר כמה שנים טובות, אך לאחרונה עבר האתר רענון והתאים עצמו לרוח התקופה. דף הבית שהוסף, מאפשר כניסה ידידותית למתחם ונחיתה רכה יותר בחנות המוצרים.

חוץ מזה, מציג דף הבית את המבצעים האחרונים, עדכונים על מסיבות ואפילו את הפוסטים האחרונים מהפורום של האתר. אין מה לומר, לפעמים ריענון קל הוא כל מה שצריך.
 

6. ערוץ היו טיוב הגאה

זוכרים את פרויקט "100 סיבות לגאווה בתל אביב", שנערך בשנת 2009? כנראה שלא.  תזכורת- כחלק ממסע השיווק הנרחב שנערך לציון 100 שנה לתל אביב, מותגה תל אביב כעיר תיירות גאה. אחד הכלים בהם השתמשו המארגנים היה הקמתו של ערוץ גאווה מיוחד ב- YOUTUBE. 

פלטפורמת שיתוף הווידאו הייתה כלי משמעותי ויעיל בקמפיין, והצליחה להפיץ לכל העולם באמצעות סרטונים איך נראים החיים בעיר ולמה שווה להגיע לחגוג פה.

המהלך, יחד עם רבים אחרים שנעשו, הוכיח את עצמו ובהחלט תרם לזרם התיירים בקיץ ההוא ובאלו שהגיעו אחריו.

כמה חבל שמאז אותו קיץ לא נעשה אף שימוש בפלטפורמה, ובמתחם לא עלה אפילו לא סרטון אחד חדש.

>> לקבוצה שלנו בפייסבוק כבר הצטרפתם?

7. ריבוין של קבוצות הפייסבוק של המסיבות

לעומת חוסר תפעולו של ערוץ הגאווה ביו טיוב, הדפים של המסיבות השונות בקהילה לא עומדים שקטים לרגע. כוח השיווק הוויראלי הביא לנוכחות בלתי פוסקת, לא משנה לאיזה פלג בקהילה אתה משתייך, לכל ליין הדף או הקבוצה שלו.

הקבוצות מקפידות לעדכן אותך במסיבות הקרובות ומספקות לך את כל המידע הנדרש, ולעיתים יצבעו את הקיר שלך בהודעות רבות מידי עד לרמת הנדנוד.

8. סרטוני הפרומו למסיבות

הצעד הבא והבלתי נמנע, ותודות למר צוקרברג היקר, היה הופעתם של סרטוני הפרומו למסיבות. הסרטונים שצצו כפטריות אחרי הגשם הפכו לסמל סטאטוס בקרב בעלי הליינים, ודרבנו אותם לייצר עוד ועוד.

אין ספק שמי שעומד מאחורי הפקתם עובד קשה על מנת להרשים אותנו כל פעם מחדש, ולרוב זה מצליח.  חלקם היו עשויים כל כך טוב (בשילוב סיפור מספיק מעניין מאחוריהם), שהצליחו לפרוץ את המדיום האינטרנטי והגיעו לשידור בטלוויזיה.

FFF - שיראזי:

האריסה:

הפאג:

9. עלייתו לאויר של אתר GAYVILLE

עלייתו לאוויר של אתר התיירות GAYVILLE היא בעיקר מהלך פרטי של העומדים מאחוריו, אך הצליח לסחוף חלק מהקהילה בזכות שיווק אגרסיבי. מדובר באתר שמספר פתרונות דיור בחו"ל למטיילים גאים ברחבי העולם, כולל בישראל. אין ספק שנעשה זיהוי נכון של פוטנציאל המדיה והשנים יגלו אם הוא נעשה בצורה רלוונטית ומניבת רווח.

10. השקתו של ערוץ הגאווה

נסיים עם קצת גאווה עצמית. סגירתו הסופית של עיתון העיר בוורוד הייתה ירידת המסך על התקשורת הקהילתית. חוסר היכולת לתקשר בינינו לבין עצמנו ולהציג תכנים שרלוונטיים רק לנו, הורגש בהחלט במעגלים מסוימים.

השקתו של ערוץ הגאווה באתר MAKO השנה, כן, זה שאתם קוראים ממש עכשיו, החזירה לקהילה את הפלטפורמה התקשורתית החסרה, ושדרגה אותה. חדשות, בידור, אופנה ותרבות גאה מחכה לכם כאן מדי יום.

_OBJ

הכותב הוא בעלים של חברה העוסקת בקידום, מיצוב ויחסי ציבור בעולמות האון ליין והאוף ליין.

>> אפליקציות גאות שכדאי לכם להכיר

>> מצעד הפרסומות הגאות שאתם חייבים לראות

>> היכנסו ותיהנו מכתבות נוספות בערוץ הגאווה