>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

אין תמונה
הבת של אדי מרפי חיה על צמר גפן. בריה מרפי
עם כל הכבוד למצעד התל אביבי, ויש המון כבוד (וגם ציפייה), בחודש הגאווה יתקיימו ברחבי הארץ מספר אירועי גאווה ומצעדים, בהם אירוע הגאווה בבאר שבע, מצעד הגאווה בחדרה ומצעד הגאווה והסובלנות הראשון באשדוד. ישנם מקומות רבים אשר עדיין נעדרי אירוע גאה זה או אחר. על מנת להדגיש כמה זה חשוב להביא את בשורת הגאווה לכל חלקי הארץ, החליטו בעמוד ההתנדבותי LGBT Israel לצאת בקמפיין רשת מרגש ובו אנשים מרחבי הארץ, מפורסמים ולא מפורסמים, מסבירים מדוע צריך מצעד גאווה ליד הבית.

>> לכל תמונות הקמפיין "כי זה גם הבית שלי" – לחצו כאן

הקמפיין "זה גם הבית שלי" נועד לעודד את כלל אירועי הגאווה והמצעדים בערים השונות, כמו גם לעודד את הבאת הבשורה הגאה למקומות רבים ככל האפשר. הקמפיין מציג תמונות של עשרות אנשים מרחבי הארץ, ולצד התמונה הסבר קצר עם התשובה לשאלה: "למה בכלל צריכים מצעד גאווה בעירכם?".

המשתתפים בקמפיין כוללים לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים, ביסקסואלים, קווירים וסטרייטים. בסרטון משתתף אפילו נער פלסטיני מבית לחם: פייר ג'ענינה, בן 18.

"העיר היא גם הבית שלנו – ולא משנה מה הצביון שלה, חילוני או דתי"

ערן דיעי, אחד המפעילים של LGBT Israel, מספר כי הרעיון לקמפיין עלה מתוך רצון לקדם את כל המצעדים והאירועים, מבלי ליצור תחרות על הגולשים או להעמיס בתאריכים יבשים.

"אחרי שקמפיין 'להט"ב – לא מה שחשבת' הצליח כל כך, דיברתי עם אוראל אסיה, המעצב המוכשר שעיצב את הקמפיין, בעצה אחת עם ידין ספיר מהבנ"ה", מספר דיעי. "הצעתי לו לעשות קמפיין שמעלה בכל פעם תמונה של ישראלי אחר שמדבר על המצעד שקרוב אליו ומסביר למה הוא כה חשוב לו. הוא שוחח עמי מהנייד ואמר שהוא מעדיף לדבר על זה מהבית. באותו רגע נפל לי האסימון ו'כי זה גם הבית שלי' הפך לסלוגן של הקמפיין.

אין תמונה
הבת של אדי מרפי חיה על צמר גפן. בריה מרפי

"המסר בקמפיין הוא פשוט יחסית, הוא בא להראות שבכל עיר יש להטבא"ק ובני ברית התומכים בקהילה מבחוץ, ושכל עוד אנחנו גרים בעיר מסוימת, היא גם הבית שלנו – לא משנה אם יש לה ציביון חילוני וליברלי כמו בתל אביב, או מסורתי-דתי כמו בית שמש. בנוסף לכך, כל מי ששלח תמונה ורצה להעביר מסר קיבל את הבמה להסביר למה הוא או היא חושבת שצריכים מצעד גאווה בעיר שלה".

מנסים לארגן נוכחות פיזית במצעדי הגאווה

דיעי מסביר כי בקמפיין הנוכחי ביקשו לשתף את הגולשים על מנת להראות שקהילת הלהט"ב יכולה ויודעת לייצר עבור עצמה תכנים איכותיים. "בנוסף, רצינו למנף מתוך הקהל בבית את הקולות האקטיביסטיים", הוא אומר. "ברוך השם, בקהילה הגאה לא חסרים אנשים טובים עם הרבה רצון לשנות, במיוחד בערים שאינן תל אביב, עבורן המצב רחוק מלהיות ורוד".

הקמפיין, מבהיר דיעי, פתוח לכל אחת ואחד, ללא יוצא מן הכלל. "כל מי שחושבת או חושב שזה בסדר שיש מצעדי גאווה, ולו בעיר אחת, יכול לשלוח אלינו תמונה דרך מערכת ההודעות בעמוד, מסר שהוא רוצה להעביר וכמו כן תיאור קצר של המצולם או המצולמת. רצוי לצרף קרדיט לצלם.

"אחד המתנדבים שלנו יעבד את התמונה על פי הפורמט ויפרסם אותו. בכל יום עולות בין תמונה לשלוש תמונות שונות, ובאלבום כבר מעל ל-39 תמונות ברגע זה, בנוסף לעשרות שממתינות לעריכה או פרסום".

לדבריו של דיעי, הקמפיין יימשך עד המצעד האחרון שיתקיים השנה, ככל הנראה בירושלים, "ועד שאחרון גולשי הפייסבוק בישראל ישמע שזה גם הבית שלנו וזכותנו לצעוד בו בגאווה. בנוסף, אנחנו מנסים בימים אלו לארגן נוכחות פיזית במצעדי הגאווה, כחלק מהקמפיין, שתעודד להט"בים ותומכים להגיע למצעדים בערים נוספות ולהביע את תמיכתם גם באופן מוחשי יותר מאשר קליק ברשת החברתית".

בית וירטואלי לקהילה הגאה בישראל

את עמוד LGBT Israel מפעילים כ-20 מתנדבות ומתנדבים, המגיעים מכל הקשת המגדרית והחברתית בתוך קהילת הלהט"ב. זאת במטרה "להוות בית וירטואלי לקהילת הלהט"ב(ק) בישראל ולייצג אותה כלפי חו"ל".

מקבוצת LGBTIL, המורכבת מעמוד וקבוצת פייסבוק, חשבון טוויטר, המיועד בעיקר לעיתונות הזרה ולתיירים מחו"ל, חשבון אינסטגרם וכן עמוד האירועים של קהילת הלהט"ב בישראל.

"לאורך השנים קידמנו אג'נדות רבות – מנישואין ופונדקאות, דרך מודעות בתקופת הבחירות למצעי המפלגות בנושאים הנוגעים ללבנו ועד תרומה לקהילה כמו סדר פסח באגודה", מספר דיעי. "כמו כן, העמוד משמש במה להתארגנויות חדשות בפריפריה ואף מסייע לריינבול תל אביב בגיוס כספים לקראת משחקי הגאווה באנטוורפן, בלגיה".