>> לקבוצה שלmako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?
אמנם בפרסומות הגדולות שישודרו בטלוויזיה בגמר הסופרבול ה-46 הערב יצפו מיליוני צופים, אבל 80 אלף אוהדים משולהבים באצטדיון יזכו לראות פרסומת לא פחות חשובה. אולי הרבה יותר.
הערב, לראשונה, תשודר בגמר משחק הסופרבול הערב פרסומת נגד בריונות על רקע נטייה מינית, הקוראת להפסיק את השימוש במילה "גיי" (הומו) ככינוי גנאי.
ישודר למרות התנגדות קבוצות שמרניות
הסרטון שהופק במסגרת קמפיין Think B4 You Speak (חשוב לפני שאתה מדבר) בחסות ארגון החינוך האמריקאי של ההומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים (GLSEN), ישודר למרות ניסיונות חוזרים ונשנים של קבוצות ימניות ונוצריות בארה"ב נגד בעלי אצטדיון לוקאס אויל באינדיאנפוליס.
בתשדיר מככבים שחקן ה-NBA גרנט היל והקומיקאית וונדה סייקס, שמבהירים כי "להגיד שמשהו הוא גיי (הומואי) כדי לתאר דבר שהוא מגוחך או טיפשי – זה פשוט לא קולּ".
שידור הסרטון נתקל, כצפוי, בהתנגדות. לינדה הרווי, נשיאת "הקבוצה השמרנית למען אמריקה הנוצרית" ניסתה לעתור כנגד שידורו ופנתה ל"גרצי מדיה", בעלי האצטדיון בדרישה למנוע את שידורו. במכתב שהעלתה לרשת כתבה, בין היתר, כי "הקמפיין מעלה את הרעיון שרק על ידי עידוד נלהב של הומוסקסואליות וזהות מגדרית שונה, ניתן יהיה להתגבר על תופעת הבריונות, אך זוהי הטעיית הציבור".
בעלי האצדטיון לא נבהלו ומסרו כי התשדיר ישודר כמתוכנן. בהודעה לתקשורת שפרסם ארגון ה- GLSEN נכתב: "גרצי מדיה עשו את ההחלטה הנכונה כאשר לא נכנעו ללחץ והתייצבו לצד ארגון ההומואים, הלסביות, הביסקסואלים והטרנסג'נדרים. אנו מודים להם מעומק ליבנו".
>> כך "מנקים הומוסקסואליות" באיחוד האמירויות הערביות
>> תיעוד מוקלט: "לא מוכן להשכיר לזוג גייז"
>> חמישים הגאים והגאות של 2011
>> היכנסו ותיהנו מכתבות נוספות בערוץ הגאווה