אנחנו נהיה האחרונים לבייש כל חברה שמבקשת להיות יותר מגוונת, להפיץ אהבה ולהטמיע את המסר הכל כך חשוב של קבלת האחר, אבל במקרה הזה אנחנו מקבלים בברכה כל בדיחה אשר תהיה. חברת מארס, המשווקת את חטיף השוקולד הפופולרי M&M's, הודיעה כי היא מתכוונת לעשות מייקאובר לדמויות העגלגלות שמפרסמות את המותג, כדי לתת להן מראה "כוללני" יותר המייצג "עולם דינמי ופרוגרסיבי יותר".
חברת מארס, שלוקחת את השיווק שלה מאוד ברצינות, הודיעה בשבוע שעבר שהיא תשפץ את הדמויות המקדמות את מותג השוקולד כך שהן יהיו "בעלות אישיות מגוונת יותר, כדי להדגיש את החשיבות של ביטוי עצמי ואת כוחה של קהילה באמצעות סיפור סיפורים".
We’re on a mission to create a world where everyone feels they belong using the power of fun! Join us in being for all funkind. #ForAllFunkind Check out https://t.co/Mq7wG9sX8v for more! pic.twitter.com/IzWI5wgW4S
— M&M'S (@mmschocolate) January 21, 2022
כך לדוגמה, האם אנד אם הירוקה, שנעלה בעבר נעלי עקב סקסיות, תנעל מעתה סניקרס, כדי "לשקף את הביטחון העצמי חסר המאמץ שלה". לעומתה, האם אנד אם החומה תנעל נעלי עקב נמוכות ורחבות, במקום נעלי העקב הגבוהות הצרות שלה, כדי להדגיש שהיא נבונה. עוד החליטה החברה שהאם אנד אם האדום יהיה פחות שתלטן, ואילו האם אנד אם הכתום יהיה מודע יותר לחרדה שלו. בנוסף, הודיעה החברה שבהמשך היא תצבע מחדש את הידיים והרגליים של הדמויות בהתאם לצבע הקליפה שלהם, במקום הצבע הלבן האנושי שבעיצוב הקודם.
הכוונות אולי היו טובות, אבל אף אחד, ממש אף אחד, לא קנה את הניסיון המביך של חברת מארס לשווק כוללנות והכלה והרשת יצאה למסע לעג מתוזמר שכלל לא מעט בדיחות מוצלחות. "בבקשה פמיניסטיות, האם אנד אם הירוקה כבר לא ציון 10. אבל אל תדאגו, בדיוק כמו שאר הקאסט, היא עדיין תסתובב ערומה", התבדח הקומיקאי, כוכב הרשת ויני תומאס. "בנוסף, בהתאם לשינויים הדמוגרפיים, האמ אנד אם הכתום יהיה מעתה והלאה טווינק מרושע, והכחול ייאבק בדיכאון".
he/they of the day: yellow m&m pic.twitter.com/73hgTSb6ze
— norman (@emonormie) January 21, 2022
הוא כמובן לא היה היחיד. "אף אחד, בכל ההיסטוריה האנושית, לא הסתכל על הפאקינג M&M ואמר 'אני לא מרגיש מיוצג'", סיכם גולש אחד, ואחר הוסיף: "אף פעם לא אכלתי M&M's כי תמיד חשבתי שהדמויות מיושנות ופוגעניות. לא יכול לחכות כדי סוף סוף לנסות". גולש אחר ניסה להתאים את לשון הפנייה המתאימה לכל דמות, אבל התגובה האהובה עלינו הייתה: "זה לא משנה אם אתה שחור, לבן, טרנס או א-בינארי - אנחנו באם אנד אם אוהבים להתעשר ולתת לך סוכרת".
100% here for a sneakerhead m&m we are an oppressed community that deserves representation pic.twitter.com/CG4VHcZLla
— (@paradoomer) January 20, 2022
I have literally never eaten an M&M because always I found their characters outdated and offensive. Can’t wait to finally try one https://t.co/LrjbmqKV2V
— Tommy Smokes (@TomScibelli) January 20, 2022
We are making a few changes to M&M’s pic.twitter.com/hL50gigYHD
— Vinny Thomas (@vinn_ayy) January 21, 2022
"It doesn't matter if you're black, white, trans or nonbinary––we at M&M's would love to get rich by giving you type 2 diabetes."
— Coleman Hughes (@coldxman) January 20, 2022
You gotta love Corporate Woke. lmao pic.twitter.com/lQYnjNn9j9
They gave anxiety to an m & m. pic.twitter.com/xhSgsGbWDh
— matt christman (@cushbomb) January 21, 2022
Did my shoes really break the internet? pic.twitter.com/ZaisgZ9QYZ
— M&M'S (@mmschocolate) January 20, 2022