לא טעים: חברת מארס השיקה בספרד פרסומת חדשה לחטיף השוקולד הפופולרי "סניקרס" וחטפה לא מעט אש מהצופים, אחרי שרבים טענו כי היא הומופובית.
בסרטון הפרסומת מופיע אושיית הרשת וכוכב הריאליטי הספרדי אלס גבייה, שמזמין "מיץ תפוזים סקסי" בזמן שהוא יושב בבר עם חבר. לאחר מכן, המלצר נותן לו גלידת סניקרס ואחרי ביס אחד הוא הופך מכוכב הרשת הצבעוני והנשי לגבר מזוקן "גברי" עם קול עמוק. החבר שיושב לצידו שואל אותו בדאגה "אתה בסדר?", והוא משיב שכן. אחר כך הקריין מסכם: "אתה לא עצמך כשאתה רעב".
הפרסומת החלה לרוץ ברשתות החברתיות והגינויים לא איחרו לבוא.
מפלגת השמאל הספרדי "פודמוס" הזכירה שהפרסומת מגיעה כשברקע עלייה בגילויי להט"בופוביה בספרד, ביניהם מתקפות אלימות ואף רצח. "חבל שמארס לא הצליחה לחשוב על רעיון יותר טוב מאשר פרסומת טראשית שאומרת לך שאתה לא עצמך אם אתה נשי", צייצו במפלגה.
Parece ser que comiendo @snickers_es se te quita la pluma y ya “estás mejor”. ¿Pero cómo sigue habiendo campañas así? #Homofobiapic.twitter.com/ccdtn7BfAw
— Mario Montes (@mariomnts) August 4, 2021
אפילו השרה לשוויון חברתי בספרד, אירנה מונטרו, צייצה על כך: "מי חשב שזה רעיון טוב להשתמש בהומופוביה כאסטרטגיה עסקית?", עקצה. "החברה שלנו מגוונת וסובלנית. אני מקווה שאלו עם הכוח להחליט מה נראה ונשמע בפרסומות ובטלוויזיה ילמדו להיות כאלה גם כן".
בתגובה לביקורות, הסירה סניקרס ספרד את הפרסומת מהרשתות החברתיות ועצרה את הקמפיין. החברה פרסמה התנצלות פומבית, בה היא כתבה כי לא הייתה לה כל כוונה "להדביק סטיגמות או לפגוע באף אדם או קבוצה". יותר מכך, החברה טענה כי היא ניסתה לעשות בדיוק ההפך: "בפרסומת הספציפית הזו, המטרה הייתה להציג בדרך ידידותית שרעב משנה את האופי שלך. שוב, אנחנו מתנצלים על כל אי הבנה וכדי להימנע מהפצת מסר מוטעה נסיר את הקמפיין".