ארצות הברית סוערת לקראת חודש הגאווה: רשת הקמעונאות "טרגט", אחת הרשתות הגדולות בארצות הברית אשר מחזיקה בסניפים גם במקומות הנידחים ביותר, מקבלת את פני חודש הגאווה בעשר השנים האחרונות בעזרת שלל מוצרים ממותגים בצבעי הגאווה. אבל השנה, בהתאם לגל השמרנות ששוטף את המדינה כולה, הקולקציה הצבעונית התקבלה במה שאפשר לכנות "טרור אנטי-להט"בי".
מאז השיקה הרשת את הקולקציה סופגת החברה אלימות מצד הלקוחות, הפגנות ימין קיצוני מול הסניפים ואפילו איומים בפצצות שהתגלו בסופו של דבר כמזויפים, אך לא מנותקים לגמרי מהמציאות.הקמפיין האגרסיבי נגד החברה ברשתות הוביל אותה להחלטה להצניע את המוצרים בסניפים ובהמשך אפ להסיר אותם לחלוטין מהמדפים, אבל מאז ההשקה ולמרות שמדובר ביוזמה שחוזרת על עצמה מדי שנה, קרסה מניית החברה והיא הפסידה יותר מ-9.3 מיליארד דולר משווי השוק שלה (12%), כך על פי הפרסום של הניו יורק פוסט.
"טרגט" פרסמה הודעה בה היא מבהירה שמוצרי הגאווה משווקים בחנויות מזה עשור, אך רק השנה היא החלה לקבל איומים ברצח והעובדים נאלצו להתמודד עם אלימות והשחתה של סחורה. החברה הוסיפה כי היא מחויבת לקהילת הלהט"ב, אבל בשל הנסיבות הנפיצות היא בחרה להסיר את הקולקציה מהמדפים.
Target customers have begun to tear down pride propaganda to protect their children pic.twitter.com/b8XDqX4ZFR
— Kyle - Undercover (@kyleisbased) May 24, 2023
אריק קארנל, גבר טרנסג'נדר ומעצב המותג הלונדוני Abprallen שעיצב את הקולקציה עבור "טרגט", סיפר בעמוד האינסטגרם שלו כי הוא חש הקלה עצומה לאחר שהחברה הסירה את הקולקציה מהמדפים. קארנל שיתף כי זו הייתה אמורה להיות ההזדמנות הגדולה ביותר בקריירה שלו - להגיע לכל בית בארה"ב עם קולקציית גאווה שכללה בין היתר בגדי ילדים ומבוגרים וגם בגדי ים ייעודים לטרנסג'נדריות.
אלא שאז החל המעצב לקבל איומים ברצח וכך גם העובדים בסניפים השונים. במונטנה תקף לקוח את העובדים ולקוחה אחרת השחיתה מוצרים, ובתגובה לסרטון שהופץ בטוויטר המתעד את ההשחתה הזו צייץ אחד הגולשים תמיכה וטען כי "זו רק ההתחלה". "אם הם רוצים להמשיך לדחוף את האג'נדה המרושעת שלהם זה יהפוך להרבה יותר גרוע בשבילם".
An angry white guy in Missoula, Montana destroyed and vandalized a pride display at Target while harassing a trans customer.
— Alejandra Caraballo (@Esqueer_) May 25, 2023
These people are unhinged lunatics.pic.twitter.com/LPWsw6geIH
הדבר הפך לטרנד ועוד ועוד סרטוני השחתה החלו להציף את הרשת, תוך כדי קריאות שמדובר בעבודת השטן ושהחברה דוחפת "אג'נדה להט"בית לילדים". "אינני יודע מה עוד אפשר היה לעשות כדי להגן על העובדים מלבד להסיר את הקולקציה מהמדפים", אמר המעצב ל-CNN, לאחר שהחברה נאלצה לפרסם הבהרה כי "המוצרים מיועדים למבוגרים בלבד" .
הקמפיין נגד החברה וקולקציית הגאווה שלה אינו חדש, אבל רק השנה הגיע לעוצמות אלימות חדשות. לקראת חודש הגאווה בשנת 2021, הסתובב לקוח בסניף בפלורידה וצווח על העובדים שהם "תומכים בתעמולה שטנית". אחד העובדות שנכחו במקום באותו היום סיפרה לאחרונה באינסטגרם שהתקרית אמנם עוררה בה חרדה ופוסט טראומה מהן לא התאוששה, אבל שהיא עדיין לא תומכת בהסרת הקולקציה מהמדפים.
גם ארגון הלהט"ב הגדול GLAAD (הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה), יצא נגד הסרת הקולקציה מהמדפים בטענה שהדבר מחזק את האלימות. בארגון קראו ל"טרגט" לאמץ את הקהילה הגאה, להשיב את הקולקציה לחנויות ולחזק את האבטחה בסניפים. בין הטענות שנשמעו נגד החברה עלתה גם זו שגרסה כי החברה לא פועלת מתוך אהבה לקהילה הגאה, אלא רק מטעמי בצע, והעובדה כי התקפלה בפני הלקוחות הלהט"בופוביים מוכיחה את כוונותיה. "אם התאגידים לא מתכוונים לעמוד לצידנו בימים הרעים, אל תעמדו איתנו גם בימים הטובים", צייץ פעיל להט"ב מקנזס.
Target Has Lost Their Minds We Must Protect Our Children #BoycottTarget
— Trumps Nephew (@ForgiatoBlow47) May 25, 2023
Go Woke You Must Go Broke !!! pic.twitter.com/Jl6Ng5HUDX
בליגה נגד השמצה סבורים כי התחושות של הציבור לגבי ייצוג טרנסג'נדרי בתקשורת לא השתנה מאז שנת 2020, אז ערך הארגון סקר שמצא כי מעל ל-75% מהציבור האמריקאי אשר אינו מזדהה כלהט"ב מרגיש בנוח לראות ייצוג טרנסי בפרסומות ומקפיינים שיווקיים. "בהחלט ניתן לפרסם קמפיינים הכוללים להט"ב, אך צריך לקחת בחשבון שיש זרוע פוליטית ימנית קיצונית שתנצל זאת לטובתה וצריך להיערך לכך", אומרת שרה קייט אליס, מנכ"לית הארגון.
גם כוכבת הסרט "דמדומים 2" רשל לפברה הקנדית (שגילמה את דמותה של ויקטוריה בסרט השני בסדרה) גינתה את ההסרה של המוצרים מהמדפים. "אנחנו לא אמורות לערוך משא ומתן עם טרוריסטים", מצוטטת הכוכבת, אמא לשניים, בהם ילד.ה א-בינארי.ת. לדבריה של לפברה, הסרת המוצרים היא כמו העברת מסר שלילי לילד.ה שלה. "אנחנו באמת יכולות להשתפר ולעשות הרבה יותר טוב מזה".
לעומתה, סרטון של שיר המגנה את הקולקציה הפך ויראלי עם יותר ל-3.5 מיליון צפיות, ובו היוצרים שרים על איך החברה מכוונת לעוות את מוחם הרך של ילדים. בקליפ נראים הזמרים סוחבים ארגזים של בירה Bud Light, חברה נוספת שסלב מחרם צרכנים שהוביל לנזק כלכליים אדירים בשווי של מיליארדים.