השנה האחרונה תיזכר כשנה בה המשקעים המקומיים של נראות טרנסג'נדרית בתקשורת הפכו סוף סוף למבול. סוכנות הדוגמנות "טרנס מודלס" החלה את פעילותה בשנת 2015, ופרצה דרך לסוכנויות אחרות שמבקשות לקדם נוכחות טרנסג'נדרית וקווירית בעולם האופנה. בראיון לאתר vice, מייסדת הסוכנות פצ'ה (pêche) די מדברת על הדרך שעשתה בחזית הטרנסית בעולם האופנה.

למרות הנוכחות המרשימה שלה, פצ'ה נתקלה בקשיים רבים במהלך עבודתה כדוגמנית, כולם סביב המגדר שלה. ולא מדובר רק בקשיים לקבל עבודות מלכתחילה. פעם אחת דגמנה לקמפיין פרסומי, ולאחר שבעלי המותג גילה שהיא אישה טרנסג'נדרית, הפרויקט נגנז מבלי שזכתה לראות את התמונות (אם כי עדיין קיבלה תשלום על עבודתה).

פצ'ה הבחינה שאינה לבד בעמדה הזו. עולם האופנה מאמץ דמויות מפתח מהקהילה הטרנסג'נדרית כמו לאברן קוקס, אנדריאה פייצ' וג'נט מוק, אבל דוגמנים/ות טרנסג'נדרים/ות אינם מקבלים את היחס והכבוד הראוי, "לא רק כדוגמנים, אלא כבני אדם".


יחד עם תשע נשים ועשרה גברים, פצ'ה הקימה סוכנות משלה. הסוכנות עלתה לכותרות במהרה במגזינים פורבס, טין ווג ואחרים. תוך שנה וחצי פצ'ה קיבלה עבודות משמות גדולים כמו סמירנוף ובאדוויזר, ואת הפניות האחרונות קיבלה ממגזין נשיונל ג'אוגרפיק, לגיליון ינואר 2017 שהוקדש כולו ל"מהפכת המגדר".

פצ'ה חברה גם לרשת מכוני הכושר העולמית Equinox לקמפיין בשיתוף פעולה עם צלם האפנה הידוע סטיבן מייזל, שאחראי לרבות מהתמונות האייקוניות של מדונה בשנות השמונים. "בשבילי זה שווה הרבה", היא מתוודה בראיון, "השגתי מישהו עם שם עולמי בעולם האופנה שיפנה לסוכנות הזעירה שלנו".


הסוכנות "הזעירה" של פצ'ה פתחה את הדרך לדוגמנים שאינם סיס-ג'נדרים. בסיס הסוכנות "טרנס מודלינג" נמצא בניו יורק, ופצ'ה מאיישת בו כמעט את כל תפקידי המפתח. היא הבוקרית, אבל גם המנהלת, הצלמת, עורכת הווידאו ומנהלת מדיה חברתית ועוד.

בשנה האחרונה היא מודה כי עבדה שבעה ימים בשבוע כדי להחזיק את הסוכנות בחיים – השחיקה בתפקיד עשתה את שלה, וכבר השנה היא מתכוונת להכניס מתמחים להט"בקים לסוכנות וללמד אותם כיצד גורמים לסוכנות כזו לתפקד ולהמשיך לגדול. "אני רוצה להעסיק להטב"קים/ות. אני רוצה לתת להם/ן את המשרות כי זו הדרך להחזיר טוב לקהילה שלי".

It's her the Trans Model, modeling for @dior @diormakeup #dior #diormakeup #goals #transmodel

A post shared by pêche (@pechedi) on


"כשאנשים יהיו פתוחים יותר, תהיה לנו יותר עבודה", אומרת פצ'ה ומסבירה שעכשיו כשהסוכנות מתרחבת, בכוונתה לקדם יצוג לא רק לדוגמניות טרנסג'נדריות אלא גם לאנשים לא בינאריים וג'נדרקוויר. וכדי להתעלות על עצמה באמת, היא משתדלת לגייס דוגמנים שהם גם אקטיביסטים: "צריך שיהיה יופי וגם שכל כי אני מקימה צבא שהוא לא רק יפה, אלא גם חכם וקשוח".

זה מוציא אותה מדעתה שהחברה עומדת במקום ועדיין מטיפה לאנשים ש"צריך לאהוב, לכבד ולהבין אנשים ממגדרים שונים", במקום להיות חלק מהשינוי שכבר מתרחש בתפישת המגדר. עבודתה בסוכנות היא הוכחה חיה לאיך באמת צריך ללמד אנשים לאהוב את הזולת. "הסוכנות שלי והעבודה שלי הם תנועת שחרור", היא מכריזה, "זוהי הדרך שלי למחות".


☀️️sun sea sand @shazadnyc

A post shared by pêche (@pechedi) on


NYT by @liaclay story by Alyson Krueger

A post shared by pêche  (@pechedi) on


>> "הגוף שלי לא קונבנציונלי, הוא מתריס"

>> חושבים שה"גיידאר" שלכם אף פעם לא מזייף?

>> 7 הדמויות הכי קוויריות של דיסני בכל הזמנים

>> 9 כוכבי פורנו של גייז שממש מגזימים באינסטגרם