>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?

אירועי הגאווה נפתחו החודש, אבל רגע לפני החגיגות יצאה מתנדי ארגון חושן - מרכז החינוך של הקהילה הגאה בישראל - לבדוק מה חושבים סטרייטים ברחוב על הומואים ולסביות. "הדעות" בנושא חלוקות: יש המאמינים כי נטייה מינית היא דבר מולד, בעוד אחרים חושבים שמדובר בשריטה, מחלה או מום. 

צובעים את תל אביב בוורוד

"ההשראה לסרטון באה מסרטון אמריקאי", אומר המתנדב הוותיק ורכז הסמינרים בחושן נמרוד אביגאל, שראיין את העוברים ושבים בעיר. "בהתחלה הפתיע אותנו שהרבה אנשים אמרו שזה מולד. אבל כשפתחנו את זה גילינו שגם אם אנשים חושבים שזה מלידה, הם מתייחסים לזה כאל מחלה או מום".

בחושן - מרכז החינוך לסובלנות של הקהילה הגאה בישראל, מזמינים את המתנדבים, חברים ובני משפחה לצעוד יחד במצעד הגאווה בתל אביב, בתקווה שייצבעו את העיר בוורוד.

בעמוד הפייסבוק של הארגון מסבירים מה הולך להיות ביום שישי הקרוב: עוד לפני המצעד, יוקם דוכן ורוד בהפנינג הגאווה המרכזי, בשעות 10:00-13:00 בגן מאיר, ושם ימתינו: עמדת צילום עם הפתעות ורודות, מכירת חולצות וגופיות ורודות ועוד הפתעות ורודות, קוקטיילים ורודים, איפור ורוד ועוד הפתעות. בשעה 12:40 יתכנסו המתנדבים הרבים ביציאה המערבית של גן מאיר. "חפשו את הגוש הוורוד, ובואו לצעוד איתנו למען החינוך", קוראים בארגון.

במהלך המצעד, תיצבע תל אביב בצבע הוורוד. "שורות שורות של מתנדבים ותומכים, כולם בוורוד. קבוצה חמה, אוהבת ומגובשת שתצבע את העיר הגאה בוורוד, ותצעק לעולם ששינוי מתחיל בחינוך. המטרה שלנו היא לעשות היסטוריה עם גוש של 250 צועדות וצועדים לפחות - גוש החינוך הוורוד הגדול בעולם.

"ההתנדבות בכיתות היא חשובה, ויש לזכור שגם נראות היא חשובה. חשוב שכל ילד וילדה בארץ יידעו שחושן קיים, ושאנחנו עושים חינוך בשבילם".

חושן הנו ארגון המתנדבים הגדול בקהילה הגאה, שמטרתו יצירת סביבה בטוחה וקידום סובלנות כלפי לסביות הומואים ביסקסואלים וטרנסג'נדרים (להט"ב) במערכת החינוך בצבא, ובחברה הישראלית.

mako גאווה מזכיר לכל ההומופובים שהומופוביה הורגת. חג גאווה שמח.

תודות:

מפיק: אייל פיליבה
עורכת: חני כבדיאל
עיצוב: באדיבות נירשי דיגיטל מדיה, nirshay.ndm@gmail.com
מראיינים: נמרוד אביגייל וחופית מג'ר
צלמת: סילבינה לנדבמן
סאונד: הילה שהרבני
צוות הפקה: איתי ילין, גל קלי

>> למדריך האירועים השלם של ערוץ הגאווה