יום העצמאות בעיצומו, ולפנינו עוד סופ"ש שלם של חגיגות. אז אם עדיין לא עשיתם תכניות ליום שישי הקרוב, ליין הקולג' הודיע היום על מסיבת הפתעה מיוחדת לכבוד חגיגות השנה לליין, שתערך מחר במועדון האומן. לרגל האירוע המיוחד החליט צוות הליין לפנק במתנה מיוחדת – כניסה חינם למסיבה.
לציון חגיגות השנה לקולג', שוחחנו עם בעלי הליין וניסינו לבדוק מה סוד ההצלחה של הליין.
אנחנו רגילים שמסיבות באומן גובות לפחות 100 שקל בכניסה. האם אפשר להרוויח ממסיבה באומן בלי לגבות כניסה?
"ברור שאי אפשר לעשות מסיבה בלי להשקיע, בטח לא במקום כמו האומן. אנחנו החלטנו שהפעם אנחנו נהיה אלה שנשקיע את הכסף, כדי לפנק את הקהל שלנו. ידענו שתהיה לנו הפקת עצמאות מוצלחת, ושיהיו עוד הרבה מסיבות בסוף השבוע בתשלום, והחלטנו לקחת את ההפקה הזו על עצמנו".
מה מייחד את הקולג' מליינים אחרים הפונים לאותו קהל יעד, כמו הדרעק למשל?
"בתחילת דרכו של הליין הרבה אנשים השוו את הקולג' לליינים אחרים, אבל הליין שלנו הוא ייחודי. המוזיקה במסיבות של הקולג' היא מוזיקה עכשווית הנוטה יותר לכיוון דאנס ואלקטרוני. אצלנו כל שיר מקבל את הכבוד שלו ומושמע במלואו, ומתחבר בהמשך עם שירים נוספים מאותו סגנון, כך שבמסיבות שלנו יש רציפות של מוזיקה ופחות שילוב בין סגנונות שונים ותקופות שונות".
הקולג' התחיל בתור ליין שכוון בעיקר לסטודנטים, ומכאן גם שמו, אך עם הזמן הבינו המארגנים כי הדרישה לליין דאנס צעיר וחדשני קיימת גם בקרב צעירים שאינם סטודנטים, והחליטו להרחיב את קהל היעד אליו פונה הליין.
איך הפך הקולג' מליין לסטודנטים לכזה שפונה לקהל כל כך רחב?
"גם לסטודנטים וגם לאלה שאינם סטודנטים יש את הרצון לצאת, לרקוד, לשתות ולהכיר, והליין שלנו מתאים לכולם גם מבחינת המוזיקה, וגם בגלל העובדה שהמסיבות שלנו תמיד מתקיימות במועדונים במרכז העיר. כל התנאים האלו הפכו את הליין למתאים לקהל רחב ולאו דווקא סטודנטים".
איך מצליחים למלא מועדון כמו האומן אחרי שנה אחת?
"הקולג' התחיל כמו ליין שקיים שנה-שנתיים. התחלנו במועדון שמכיל 300 איש, וישר עברנו לימי חמישי ולמועדונים גדולים יותר, כי היה לנו ניסיון שאין לליינים מתחילים. גם תדירות המסיבות השפיעה על הכניסה של הליין לתודעה. בדרך כלל ליין מתחיל עושה מסיבות פעם בשבועיים ואנחנו עשינו מסיבה כל שבוע. כך שבסך הכול מספר המסיבות שעשינו בשנה האחרונה זה כמו מה שליין רגיל עושה במשך שנתיים שלוש".
"עבדנו מאד קשה בשביל להגיע להישג הזה ולהכנס לתודעה של הקהילה ושל אנשי חיי הלילה. לא התפשרנו על כלום מבחינת המוזיקה, והמשכנו לזרום עם אותו קו, מה שחיזק את הליין מבחינה מיתוגית. בהתחלה אנשים נבהלו קצת מהדאנס, והיום בגלל הליין שלנו אנשים מתים על דאנס ומיישרים קו עם מה שקורה בעולם. גם במיתוג דאגנו לחזק את הליין שלנו כליין מוביל. השתמשנו בגרפיקה צבעונית שמשדרת פאן".
חוגגים שנה לקולג' | שישי 24.4.2015 | האומן 17 ת"א | פתיחה בחצות | הכניסה חינם