אתם בטח לא מכירים את השם, אבל ג'סטין טרנטר הוא האדם שאחראי (בשיתוף עם אחרים) ללהיטי ענק כמו "Sorry" של ג'סטין ביבר ו-"Good For You" של סלינה גומז. בנוסף, הוא לקח חלק בכתיבת מרבית השירים באלבום האחרון של גוון סטפאני. בשנה וחצי האחרונות טרנטר בן ה-35 כתב להיטי מיינסטרים היסטריים בשטף בלתי פוסק, ועשה קפיצה לסטטוס של פזמונאי-על.
"הגיי-בוי של תעשיית המוזיקה הגיע!"
טרנטר איננו פרצוף חדש בתעשייה, ובכל זאת הוא נתקל מדי פעם בפעם בהומופוביה. במהלך הראיון שהעניק למגזין Mic מוקדם יותר השנה, הוא נזכר בפגישת עבודה בביתו של מפיק מוזיקלי מפורסם, בה התקבל בטפיחה ידידותית על השכם וקריאת "הגיי-בוי של תעשיית המוזיקה הגיע!". אז הוא הגיע, והוא פה כדי להישאר.
"אני אוהב לשחק משחק, שבו אני מציע לאנשים למנות כותבים ומפיקים הומואים של מוזיקת פופ שהם מכירים. כולם תמיד אומרים, 'הא, יש המון!', אבל בסוף סופרים אותם על יד אחת. זה דפוק", פותח טרנטר. הוא נולד בשיקגו, וגדל מפזז לצלילי השירים מהמחזמר "אנני". בנעוריו הוא העריץ זמרות פופ אלטרנטיביות כמו קורטני לאב, אני דיפרנקו ופאולה קול, אבל יותר מכל השאר העריץ את גוון סטפאני.
התשוקה הבלתי נלאית שלו למוסיקה של סטפאני הובילה אותו לבסוף לכתיבה במשותף של הסינגל החדש שלה "Make Me Like You", להיט דיסקו ראשון מהאלבום החדש שלה This Is What the Truth Feels Like. העבודה עם סטפאני הייתה בשבילו בין התגשמות חלום לבין אגו-טריפ: "מצדי לא לכתוב עוד להיטים בכלל, אני לא שם זין!".
את הפרספקטיבה שלו מעביר טרנט בצורה חמקמקה, ויחד עם זאת גורף הצלחה. כך לדוגמה את השיר "Good For You" שכתב לסלינה גומז בשיתוף עם ג'וליה מייקלס, כתב למעשה על חוויותיו האינטימיות עם בן זוגו.
"השיר שג'וליה ואני כתבנו הוא בעצם עליי מתלבש נשי בשביל בן הזוג שלי. זה הדליק אותו יותר ככל שנראיתי יותר נשי", מסביר טרנטר, שמכנה באירוניה את הלוק הנשי שלו כ'חצי טרנס', "השיר הוא על להכיר בכמה מהרסת את נראית, אבל גם ברצון להיראות סקסית בשביל מישהו אחר, ובסופו של דבר זה לקחת בעלות על המיניות שלך. כל הצדדים שלה - הצד השולט והצד המתמסר".
ועדיין, הידיעה שהמילים "I wanna show you how proud I am to be yours/ Leave this dress a mess on the floor", מתייחסות למעשה לסיפור אהבה גאה, לא אמורה להיחשב כה חתרנית בשנת 2017, בטח שלא כשהן יוצאות מפי כוכבת דיסני לשעבר.
"העולם עדיין מפחד מכוכב הומו"
לטרנטר חשוב להבהיר שמרבית האנשים הסטרייטים בתעשייה תומכים ומפרגנים, והוא אסיר תודה שהפקידו בידיו את הנכסים היקרים ביותר של תעשיית הפופ, אפילו שהוא מתלבש 'חצי טרנס'. אבל תומכים ככל שיהיו, העובדה שיש רק קומץ קטן של גברים קווירים במוזיקת הפופ מוציאה אותו משלוותו. הוא מתייחס לסם סמית', כרגע הקול הקווירי הכי גדול במוזיקת הפופ האמריקאית (מבין הגברים כמובן): "זה הישג עצום בשבילו לצאת מהארון ולהיות בפסגה. אם נוכל למצוא כוכב פופ גאה בסגנון ג'סטין טימברלייק, מישהו שמבוסס על מיניות ועכשוויות, זה יהיה ענק".
טרנטר לא יודע להגיד מתי יגיע כוכב הומו לפסגת תעשיית המוזיקה. "העולם עדיין מפחד מכוכב הומו", הוא טוען, "בין אם זה שחקן או מוזיקאי או מנחה טלוויזיה או שדרן חדשות, הם עדיין לא מוכנים לדמיין אפילו את האדם הזה פעיל מינית".
אפשר להודות לטרנטר על שהוא פותח דלתות לקווירים שיבואו אחריו, ושהוא מהווה מודל להצלחה של קווירים במיינסטרים. אין ספק שהפרספקטיבה שלו חשובה בתעשייה, אבל אולי חשוב מכך הוא הגילוי שהמיינסטרים מוכן ואפילו להוט לאמץ את הפרספקטיבה הקווירית, שמאז כוכבים כמו פרדי מרקיורי, דייוויד בואי ומדונה, תפסה לעצמה מעמד ממשי בהיסטוריה.
"אני באמת רוצה שילדים קווירים ידעו שהחוויה שלנו היא אוניברסאלית", הוא מסכם, "תכל'ס, אם אתה מספר את הסיפור שלך באופן מספיק ייחודי, הוא הופך לאוניברסלי. רק בגלל שאתה הומו ששר שיר אהבה אמיתי, צריך שאנשים יידעו שהשיר על גבר ועדיין יוכלו להתחבר אליו. אני יודע שהפרספקטיבה הקווירית שלי היא מה שעזר לשירים לעשות שכל העולם יאזין להם".
>> כל התמונות ממצעד הגאווה 2017
>> ככה סצנות סקס לסביות צריכות להיראות