"קינקי בוטס" / "Kinky Boots"
שחקנים: צ'יווטל אגיופור, ג'ואל אדגרטון, שרה ג'יין פוטס, ניק פרוסט
במאי: ג'וליאן ג'רולד ז'אנר: קומדיה אורך: 106 דקות מקום: ארה"ב, 2005
בקצרה
בן (ג'ואל אדגרטון) שמקבל את מפעל הנעליים הכושל של אביו ומתמודד מול פשיטת רגל צפויה, פוגש באופן מקרי דראג-קווין צעקנית ומצחיקה (צ'יווטל אגיופור) שמוצאת דרך מקורית להציל את המפעל.
שורה תחתונה
האנדרדוג האמיתי של המיוזיקלס בקולנוע. "קינקי" זכה למעט חשיפה בזמן שיצא והפך לפנינה אמיתית רק עם יציאת העיבוד שלו כמיוזקל סופר-מצליח בברודווי. כל מי שאהב את "פרסיליה", יתחבר בקלות לצבעוניות ולהומור ויגלה את אחד הסרטים המשעשעים שכולם שמעו עליו, אבל אף אחד לא ראה.
בניגוד לרבים, ובאופן תקין כרונולוגית, צפיתי בסרט לפני שראיתי את המיוזיקל בניו יורק, ולמרות שהוא לא מושקע כמו המחזמר המצליח, הוא שווה צפייה ביתית (במיוחד אם מתארגנים לראות אותו יחד כמה חברים). העלילה קלילה, מקורית ומצחיקה והוא מלווה במסרים של סובלנות וקבלת השונה, אבל בלי שישתלטו על הסרט באופן מעיק. צ'יווטל אגיופור מגלם את לולה, דראג-קווין מופרעת ורגישה, והוא לגמרי גונב את ההצגה. מהמם לגלות שזה אותו שחקן שכמה שנים אחר כך יועמד לאוסקר על התפקיד הראשי והקשה ב"12 שנים של עבדות".
בטח לא ידעתם
עלילת הסרט נשמעת מופרכת אבל היא מבוססת על סיפור אמיתי: הרעיון הגיע מתוך פרק בסדרה הדוקומנטרית "צרות בפסגה" של ה-BBC והביא את סיפורו של יצרן הנעליים סטיב פטרמן מנורת' המפטון שבמטרה להציל את מפעל הנעליים שלו - הקים קו נעלי פטיש לגברים שהפך לימים למותג מצליח העונה לשם "דיוויין".
ניתן להשיג
הסרט ישודר ב-yes הערב ומחר (23.10 בשעה 19:40, 24.10 בשעה 02:55) וכמובן בספריות להשכרה.
מדד איכות
לא מדובר בפסגת הקומדיות העולמית, והדבר מורגש לאורך הסרט - במיוחד כשעושים את ההשוואה התבקשת למיוזיקל בברודווי (שהוא לא פחות ממצוין). ובכל זאת – אגיופור קיבל מועמדות לפרס גלובס הזהב באותה שנה על התפקיד המצוין שעשה בו.
מדד הדמעות
הקשר היחיד בין דמעות לסרט שמצאתי הוא הרגע הזה שאני בוכה מגעגועים לחוויה המהממת של תיאטרון "אל הירשפלד" שבו מוצג המיוזקל בניו יורק. הסרט אמנם מרגש לפעמים, אבל עצוב הוא לא.
מדד שווים
חתיכים בסרט? אם יש לכם פטיש לגברים במגפי עקב צבעוניים, דראג קווינס צעקניות או בריטים לחוצים (וזה בסדר אם כן) – תמצאו בו רגעים מחרמנים. אחרת: NOT.