העונה השנייה של סדרת המתח הדרום-קוריאנית המצליחה של נטפליקס, "משחק הדיונון", סופת ביקורת בעקבות החלטת ההפקה ללהק לתפקיד של אישה טרנסית בשון היון-ג'ו את השחקן הדרום קוריאני פארק סונג-הון 

בסרטון "הכירו את השחקנים" שפורסם לקראת עליית התוכנית ב-26 בדצמבר, תיאר השחקן את דמותו כ"חיילת לשעבר בכוחות המיוחדים ואישה טרנסית". לדבריו, היון-ג'ו מצטרפת למשחק בשל הצורך במימון ניתוח התאמה מגדרית, ומציגה כוח, נחישות ומנהיגות טבעית, תוך שהיא שוברת סטריאוטיפים ומהווה דמות מעוררת השראה. 

מצד אחד, הכללה של דמות טרנסית בהפקה דרום-קוריאנית נחשבת לצעד משמעותי, במיוחד במדינה שבה נישואים חד-מיניים אינם מוכרים חוקית. עם זאת, ברשתות החברתיות עלתה ביקורת על כך שלא נבחרה לתפקיד שחקנית טרנסג'נדרית אמיתית, מה שמעלה שוב לדיון את הייצוג הנכון והראוי לקהילה הטרנסג'נדרית בתעשיית הבידור. 

השחקנית והאקטיביסטית הטרנסית ג'ן ריצ'רדס הביעה בעבר את ההתנגדות שלה לליהוק גברים לתפקידי נשים טרנסיות, בטענה שהדבר משדר לעולם שטרנסיות הן למעשה גברים, ומחזק סטריאוטיפים מזיקים. לדבריה, כאשר גברים סיסג'נדרים מגלמים נשים טרנסיות ומקבלים על כך פרסים, הציבור רואה בכך הוכחה שהיות אישה טרנסית הוא "רק משחק תפקידים".

ניק אדמס, מארגון "הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה" (GLAAD), ציין כי במשך כמה עשורים צופים נחשפו בעיקר לשחקנים גברים שגילמו נשים טרנסיות, מה שהוביל למסר לא נכון לפיו "להיות אדם טרנס" הוא "משחק או התחפשות". מנגד, היו מגיבים ברשתות שדווקא הביעו תמיכה בליהוק, בטענה שהוא משקף את המציאות שבה נשים טרנסיות נולדו כזכרים, ודמותה של היון-ג'ו משקפת את המציאות של ההליך הארוך והמורכב, אך תגובות אלו זכו פעמים רבות להאשמות ב"טרנספוביה". 

כך או כך, הדיון סביב הליהוק ב"משחק הדיונון" מדגיש את הצורך בייצוג אותנטי והוגן של הקהילה הטרנסית במדיה, ואת החשיבות של מתן הזדמנויות לשחקניות טרנסיות לגלם דמויות המשקפות את חוויותיהן.