העלייה לאוויר של FREE TV מלחיצה את הוט שמבקשת מהרשות השניה לעצור את הפרסומת למתחרה החדש שעומד לעלות לאוויר. הוט מעלה במכתבה שלל טענות נגד הפרסום המטעה לטענתה שמבזה את המתחרים.
במכתב ששלחה היועצת המשפטית של הוט, אורית גדרון-חריט, לרשות השניה, היא כותבת של הפרסומת שעלתה בקשת (שהיא ביחד עם RGE מחזיקים שותפים במיזם), "אינה עוסקת כלל וכלל בקידום ושיווק יתרונותיו של השירות החדש המושק, אלא עוסקת כל כולה בהשמצה, ביזוי והפחתת ערכם של שירותים מתחרים".
הוט מתארת את הפרסומת ואומרת שבאופן שבו היא מוצגת "הפרסומת שמה ללעג ולבוז את ציוד התקשורת של השירותים המתחרים בכלל ואת שירותי הכבלים בפרט, מציגה אותם כשירותים ארכאיים וישנים ומרמזת באופן בוטה כי יש להשליך לפח את שירותי הטלוויזיה בכבלים. לכל זאת מצטרף כיתוב נוסף "יאללה ישראל, קפלי את הטלוויזיה של פעם". מכך עולה, כי הפרסומת עוסקת בהצגת השירותים המתחרים ובפרט שירותי הכבלים כ"טלוויזיה של פעם" ואינה עוסקת בפרסום מוצר או שירות חדש".
בכך טוענת הוט "אין בפרסומת אזכור של יתרונות, תכונות או חידושים שמביא השירות החדש, אלא כל עיסוקה הוא בתקיפת השירותים המתחרים על ידי הטעיית הצופים".
בהמשך עוברת הוט ותוקפת את הניסיון של FREE TV להדגיש את החיסכון הצפוי למי שיעבור אליה שיעמוד על 2,000 שקל לטענתה. הוט טוענת שמדובר בפרסום מטעה ומציג את מי שמשלם לשירותים מתחרים כמי שבזבז את כספיו ושילם סכום כסף גדול ומיותר, ללא ביסוס. כאמור, הוט דורשת מהרשות השניה להורות על הסרת הפרסומת.
ב-FREE TV הגיבו בחריפות לטענות הוט ומסרו כי ״יממה בלבד לאחר עליית הקמפיין של Free TV לקראת השקתו הצפויה, המונופול הדורסני HOT יוצא בפנייה היסטרית לרשות השנייה בבקשה למנוע תחרות. צעד זה איננו מפתיע, שכן מזה תקופה מנסה HOT, בצעד של ייאוש, לגייס לטובתה את הרגולטורים ואת בתי המשפט, על מנת לשמור על מעמדה ולפגוע בצרכן. המכתב של HOT שיצא היום לרשות השניה כורך שלל טענות מוזרות וחסרות בסיס, שמגיעות אפילו עד לשמו של המיזם! וכל זאת על מנת להסתיר אמת פשוטה – HOT מפחדת מ-Free TV. הוט ממשיכה בספינים שקריים וחסרי בסיס, ומנסה במהלכים דורסניים למנוע חסכון שנתי של כ- 2000 שקל למשפחה ולעכב תחרות וכניסה של free tv ושחקנים חדשים לשוק הטלוויזיה.
״מה שעומד לנגד עיניה של הוט הוא לשמר את המודל הכלכלי שלה, ואת המחירים המופקעים שהיא גובה מהצרכנים בישראל, זאת נוכח בשורה תחרותית של שירות טלוויזיה רב ערוצית אשר יאפשר תחרות במונופול הוט ההיסטורי ששלט שנים ארוכות בשוק הטלוויזיה במחירים מופקעים ושירות הסובל מליקויים. לא בכדי הוגשו ומוגשים נגד הוט תובענות ייצוגיות, וכבר הוטלו עליה בשנים האחרונות עיצומים כספיים על ידי הרגולטורים במיליוני שקלים בגין הטעיית צרכנים, בגין הקושי להתנתק, בשל חריגות משמעותיות בזמני המענה במוקדי שירות, ועוד. Free TV הוא שירות הטלוויזיה החדשני והמתקדם בישראל עם הצעת תוכן ענקית, הכוללת את כלל ערוצי הברודקאסט, ערוצים בשידור חי, ערוצי ספורט, שפע ערוצי בידור וילדים, ספריית תכני VOD עצומה, ואלפי סדרות וסרטים״.
הכתבה פורסמה באתר ״זמן אוויר״.
*mako הוא אתר מקבוצת קשת מבעלי freetv