מי שכבר גילתה על היריון מכירה את הטקס. את קונה את הבדיקה, נכנסת לבדך לשירותים עם ארשת של חשאיות, משתינה על מקל ומחכה את הדקות הארוכות בחייך כדי לדעת את התוצאה. אולם חברת הסטארט-אפ סליגנוסטיקס (Salignostics) מירושלים החליטה לאתגר את השיטה המסורתית עם בדיקת היריון חדשה המבוססת על לא פחות מאשר הרוק שלכן.
השוק העולמי לבדיקות היריון הוערך בשנת 2022 ב-1.7 מיליארד דולר. הוא צפוי לצמוח לכ-2.3 מיליארד דולר עד שנת 2028, עם קצב צמיחה שנתי של כ-5% (לפי מחקר שוק שביצעה חברת Arizton). בישראל השוק לבדיקת היריון הוערך בשנת 2022 בכ-20 מיליוני שקלים, כשמידי שנה נמכרות בישראל כמיליון בדיקות היריון.
יותר נעימה, יותר אמינה
Salistick, בדיקת ההיריון הראשונה בעולם המבוססת על דגימת רוק מושקת בימים אלו בישראל, לצד השקה נרחבת של Salistick במחצית השנייה של שנת 2023 באנגליה, אירלנד ושבדיה, שם זכתה לתגובות נלהבות. היתרונות של הבדיקה החדשה על פני המסורתית היא היותה קלה לשימוש, נעימה יותר ובעלת דיוק גבוה כבר החל מיום לאחר איחור הוסת. דגימת הרוק הנאספת בקלות ובאסתטיות באמצעות "סטיק". אפשר לבצע אותה בפשטות ובנוחות, בכל מקום וזמן, ולצד מי שרוצים – בן או בת הזוג, או כל אדם אחר.
ואם אתם דואגים איך זה מסתדר מבחינה בריאותית - אז הנה צפירת הרגעה - הבדיקה החדשה קיבלה את אישור משרד הבריאות בישראל וגם את אישור האיחוד האירופי (CE). סליגנוסטיקס מייצרת את מוצריה במפעל שהקימה החברה באזור התעשייה לבון בגליל. על אף הקשיים הכרוכים בתקופת מלחמה המשיכה החברה את פעילותה כולל ייצור והשקה של מוצר סליסטיק כחלק מחזית חברות הטכנולוגיה הישראליות.
את הבדיקה ניתן למצוא בפריסה ארצית של סניפי סופר פארם וגם באתר סופר פארם אונליין, שם היא נמכרת כעת במחיר השקה (24.90 שקל) שיעלה בהמשך (ל-33.90 שקל).
"עשינו מחקרי שוק בקרב אוכלוסיות מגוונות, ומצאנו שכ-70% מהנשים יעדיפו לעשות בדיקת היריון באמצעות רוק על פני בדיקת שתן מסורתית", מספר ד"ר גיא קריאף, מייסד משותף ומשנה למנכ"ל סליגנוסטיקס, "בדיקת היריון הופכת כעת לפעולה פשוטה וקלה, והיא כמובן מהימנה בתוצאותיה. עולם הדיאגנוסטיקה מתקדם במהירות. הוא הופך ליותר ויותר מונגש, אישי וביתי, והמוצרים החדשניים ופורצי הדרך שלנו משתלבים היטב במגמה זו. אנו מציעים 'מעבדה זעירה' המשולבת במוצרים פשוטים לתפעול, שאינם דורשים משתמשות ערבוב עם תמיסות כימיות או פעולות מורכבות אחרות. החזון שלנו הוא לצאת עם עוד ועוד מוצרים ידידותיים ונגישים".