אביטל אלולו מחולצת מדירתה (צילום: ויקי מצ׳אלוב)
"אני ג'דה"|צילום: ויקי מצ׳אלוב

הדרך של אביטל אלולו, בת 23 מלוד, ללידת בתה השנייה הייתה יוצאת דופן וכללה יציאה דרך החלון בחודש תשיעי כדי להגיע לבדיקה, ולידה שאותה הובילה אמה, מיילדת בבית החולים "אסף הרופא".

"אני ובתי בת השנה ושמונה קמנו בבוקר לאחר שהלא מועיל שלי, בעלי,  נסע ללמוד", מספרת אלולו, שפרסמה את הדברים גם בקבוצת הפייסבוק "מאמאצחיק". "בעלי לומד להיות נהג אוטובוס באגד. הרגשתי קצת לא טוב והבנתי שכדאי לנסוע לבית החולים.  התלבשנו, התארגנו, הכנתי את הילדה לגן והבית נעול. בעלי לקח בטעות את המפתחות שלי והמפתחות ספיר באוטו שלו. חיפשתי מפתחות בכל הבית ולא מצאתי.  התקשרתי לבעלי כמובן, אך הוא בכלל לא ענה כי הוא בלימודים".

במקביל לכל החיפושים, החלה אלולו לחוש בכאבים, והבינה שהיא חייבת למצוא את דרכה הוצה מהדירה. "התקשרתי לאמא שלי שבמקרה היא מיילדת בבית חולים אסף הרופא והסברתי לה את הסיטואציה".

האם, ויקי מצ'אלוב, ענתה שהיא תגיע מיד. "זו נכדה שניה שלי. לקבל נכדים זה לא מובן מאליו, זו התרגשות ויחד עם זה זו אחריות מאוד גדולה וברגע שמקבלים לידה אני בשני כובעים כאמא שנותנת חום ואהבה ומצד שאני צריכה להיות מיילדת מקצועית ולמצוא את האיזון הנכון גם להיות אמא וגם מיילדת וזו ההצלחה. יחד איתי עבדו גם חברות שהן עזרו לי ותמכו בי".

אביטל אלולו עם בתה ועם אמה, ויקי מצ'אלוב (צילום: באדיבות המצולמת)
אביטל אלולו ואמה, ויקי מצ'אלוב|צילום: באדיבות המצולמת

מצ'אלוב הגיעה אל דירתה של בתה, ושאלה אם בתה יכולה לטפס על הגדר ולצאת מהדירה. "אמרתי לה 'בטח, קטן עלי'. אני באופי שלי ג'דאית כזאת לא רואה בעיניים. כל החיים שלי עשיתי ספורט ורקדתי וכנראה שזה עזר. בהתחלה העברנו את בתי עם התלת אופן שלה, ולבסוף אני עליתי על הגדר ופשוט בחודש תשיעי להריוני עשיתי את זה".

חמישה ימים לאחר מבצע החילוץ, אביטל הגיעה שוב לבית החולים, הפעם כדי ללדת. מי שיילדה אותה היא אמה." זוהי חוויה מדהימה שאמא שלי וצוות המיילדות העניקו לי כל כך הרבה חום, הגנה ואהבה. במיוחד שאמא לידי זה כיף, מרגש ומרגיע בו זמנית. הייתה לי לידה מדהימה".  

"להיות סבתא מיילדת זו חוויה עוצמתית ומרגשת", מספרת מצ'אלוב. "זוהי זכות גדולה המהולה בחשש והתרגשות גם יחד. בלידה הנוכחית של ביתי אביטל מצאתי את האיזון הנכון בין הצורך בקבלת החלטות במהלך הלידה לבין הרצון שלי כאמא וסבתא לעזור לבת שלי ולא לתת לרגשות להציף אותי".

ד"ר משה בצר, מנהל מחלקת יולדות וחדרי לידה בבית החולים אומר כי: " כצוות רפואי אנחנו שמחים ליילד קרובי משפחה  וכאשר מדובר בקרובים מדרגה ראשונה זו זכות הכי גדולה. אין אושר רב מליילד את ביתך בחדר הלידה בו את עובדת".

"אימא יש רק אחת וכשהיא מלווה ומיילדת אותי הלחץ והחששות נעלמים כליל, כי אני יודעת שאני נמצאת בידיים הכי טובות שיש", אומרת אלולו.