מה הייתם עושים אם הייתם מגיעים למוקד קופת חולים עם כאבים ומגלים שאתם בעיצומה של לידה? אמש (ג'), במרכז ייעוץ וטיפול יום - רפואת נשים של מכבי בבני ברק הגיעה אישה כבת 25 בשבוע ה- 37 להריונה ודיווחה על כאבים לא אופייניים. בדיקה קצרה העלתה שהיא  נמצאת בעיצומה של לידה.

מי שלא ממש התרגשה מהסיפור היא ענת עצמון, מנהלת הסיעוד במוקד בני ברק ומיילדת בהכשרתה שיילדה את התינוק תוך 5 דקות מרגע שהבינו שמדובר בלידה פעילה. "היולדת הגיעה אחרי שבלילה חוותה צירים שנחלשו לקראת הבוקר", מספרת עצמון. " מאחר והאישה הייתה בשבוע 37 היא לא פנתה לחדר לידה בבית חולים, אלא למוקד אבל האחות שחיברה אותה למוניטור מצאה כי מדובר בצירים וכי האישה נמצאת בעיצומה של לידה".

עצמון והצוות לא איבדו את קור רוחם. "מכיוון שזאת לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה, יש לנו עגלת לידה מוכנה ומסודרת כדי שהצוות לא יצטרך להתרוצץ ברחבי המוקד להביא דברים", מספרת עצמון. "ברגע שהיא הבינה שהיא עומדת ללדת היא שאלה אותי אם יהיה בסדר ואני הרגעתי אותה ואמרתי לה שהיא יודעת את העבודה ואנחנו כאן רק כדי לתמוך"

מי שהדאיג את הצוות לא הייתה היולדת עצמה אלא דווקא בעלה. "מי שהיה היסטרי היה הבעל שהודה שהוא מאוד מתרגש. הושבתי אותו בחוץ עם כוס מים וביקשתי מהצוות לבדוק אותו כל כמה דקות שלא יתעלף", היא צוחקת.

 

"מיד לאחר הלידה דאגנו לאמצעי זיהוי וסימון ליולדת ולילוד שנולד במשקל 2.880 קילוגרם", מספרת עצמון. "בעלה של היולדת, שהמתין מחוץ לחדר בו התרחשה הלידה, הוזמן בתום הלידה להיכנס ולברך על הולדת הבן ובהמשך, הגיעה למקום אמה של היולדת. לאחר מכן בוצעה חבירה מסודרת מול צוות מד"א אשר קיבל את היילוד והיולדת כשהם במצב תקין ומשם פונו לבית החולים".