רגע לפני הלידה, יפעת נרקיס הופתעה עם צבע אדום וילדה תחת האזעקות בבית החולים אסותא אשדוד. עכשיו היא כבר מרשה לעצמה לחייך בשיחה עם ניב רסקין.

"אני משתחררת היום הביתה, אז ככה אני כבר מאורגנת, וכל דברים ארוזים. זה היה לא פשוט. מצד אחד קיבלתי את המתנה הנפלאה הזאת, בת שלישית, ומצד שני באמת ככה ללדת בצל האזעקות".

 מתי מתחילים הצירים, מה קורה באותו ערב?
"ילדתי מול החדשות, כי אני אחת שאוהבת לדעת, וראיתי ככה את כל ההתרעות של פיקוד העורף, וכן, גם הייתה אזעקה בדיוק כשהתינוקת ככה נולדה והגיחה לעולם. לא כל כך חששתי כמו שנעבור את הלידה קודם כל בשלום, אבל אין ספק שזה מאוד מלחיץ. אני רגילה לאזעקות, אבל היו גם ילדים בבית". 

יש דיסוננס גדול בין האזעקות והרקטות לבין הלידה. "זה באמת אבסורד. הילדים בבית גם, וזה גם הוסיף עוד שמן למדורה. אין ספק, זאת חוויה מאוד מלחיצה ומרגשת ביחד, זה ערבוב של רגשות, אחרי שהגעתי למחלקה היה גל של אזעקות, לא רציתי שאף אחד יבוא לבקר, אפילו חטפתי איזשהו התקף חרדה בין האזעקות, ונתקלתי באחות שככה הכילה ונתנה חיבוק חם ובכלל הצוות פה מרגיע".

 ביחד עם יפעת היו בעלה ואמה. שניהם מקבלים ממנה ציון גבוה על התפקוד שלהם. "כן אני גם אוסיף שהמחלקה פה ממוגנת, זה מאוד נתן תחושה של ביטחון שיש צבע אדום ולא צריך לרוץ, עם כל הכאבים ועם תינוקת שרק נולדה, אז זו תחושה של ביטחון. אני מודה לכולם כאן".

 יש כבר שם?
"טרם, אני מוכנה לשמוע רעיונות, בעיקרון אני מגיעה היום הביתה וככה אנחנו נתייעץ עם כל המשפחה ונחליט יחד בסוף השבוע. מרגש".