בחודש התשיעי להריונה, אור אביטן (26) גילתה כי נדבקה בקורונה. מצבה הדרדר תוך ימים אחדים והיא אושפזה בבית החולים במצב קשה וחוברה למכונת הנשמה. הרופאים היו בטוחים שהיא תלד בניתוח קיסרי, אלא שממש בסמוך ללידה היא החלימה, התאוששה וילדה בת בריאה בלידה טבעית.

"בשבוע שעבר התחילו לי תסמינים. קצת צינון, לא משהו קריטי", שיחזרה אור ב"חדשות הבוקר", "החלטתי ללכת למיון ולעשות בדיקה, לא רציתי לסכן את עצמי ואת העובר. תוך כדי התהליך התחיל לי קוצר נשימה מאוד חזק, לא הייתי מסוגלת לנשום. הרגשתי ממש מחנק, שאני חייבת עזרה. זה היה מפחיד ומלחיץ מאוד".

"אחרי הבדיקה חזרתי הביתה, לא רצו להשאיר אותי להשגחה כדי שלא לסכן אותי בעוד דברים", המשיכה אור, "אחרי כמה שעות גיליתי שאני חיובית. שמעון בעלי הזמין לי אמבולנס, הגעתי למיון עם סטורציה נמוכה, חיברו אותי לחמצן ואושפזתי במחלקת קורונה. הייתי תחת השגחה צמודה בגלל ההריון".

אור ושמעון אביטן (צילום: מתוך
אור ושמעון אביטן|צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

מה עובר לך בראש ברגעים האלה? בכל רגע את עשויה ללדת.
"הלידה לא עברה לי בראש, לא חשבתי שאכנס ככה ללידה. פחדתי על העובר, אבל הייתי רק בתחילת חודש תשיעי ובדרך כלל אני סוחבת ממש עד הסוף. אבל אז, הוחלט שמכניסים אותי לניתוח חירום כדי שלא לסכן את העובר וגם קצת להקל עליי".

אלא שאז קרתה התפנית.
"ערב לפני הניתוח הכינו אותי לקראתו, קיבלתי את התרופות שצריכים לקבל לפני, אלא שבבוקר המדדים שלי השתפרו, האנטיביוטיקה התחילה להשפיע על דלקת הריאות והוחלט שלא לנתח. שמחתי מאוד, הרגשתי הקלה בלב ובגוף. אמרתי תודה לבורא עולם שנותן לי את הזכות ללדת לידה טבעית ולא בסיטואציה של קורונה וחירום".

אור שוחררה מבית החולים וחזרה לביתה בשעות הערב, הלכה לנוח - ובחמש בבוקר למחרת הייתה לה ירידת מים. כעבור כמה שעות ילדה בבית החולים תינוקת בריאה. עכשיו היא מבקשת להעביר מסר חשוב לנשים הריוניות אחרות: "חשוב שתשמרו על עצמכן, במיוחד בהריון. הסכנות הן גבוהות. אני שמרתי על עצמי ובכל זאת נדבקתי, מניחה שזה קרה כשהלכתי לסופר. ממליצה לכן להישאר בבית ולא לצאת ולהתקהל".

באפליקציית איזי ריכזו את כל המקומות בהם תוכלו להתחסן נגד קורונה: