סרטים וסדרות טלוויזיה, וגם החיים עצמם, הרגילו אותנו לחשוב שלידה נורמטיבית היא דבר מאוד פשוט: אישה שוכבת על הגב במיטת בית חולים, משותקת מהאגן למטה, נושמת ונושפת בין צרחה אחת למשנתה ואז בום – נולד תינוק. קשה מאוד להתחמק מהמשוואה הזו, שלידה היא דבר פאסיבי. מאז התפתחות הרפואה המודרנית היא הפכה נשים לסוג של בובות ששוכבות על הגב ודוחפות, מתעלמת מההיסטוריה הארוכה של לידות בעמידה, בישיבה, בכריעה, במיטה בבית או אפילו בשדה. נכון שבזכות אותה רפואה הופחת בצורה ניכרת מאוד אחוז הנשים והתינוקות שמתים בזמן לידה, אבל גם היום עדיין יש מקום ללידות אחרות, פחות טכניות, יותר כמו שהטבע רוצה.

ויש נשים המתעקשות ללדת בדיוק ככה, מאמינות אמונה שלמה ביכולתו של הגוף שלהן, מעדיפות לתת מקום אינטימי הרבה יותר לנס הזה שעומד להתרחש. לידה של מאמא אחת כזאת הפכה לאחרונה לוויראלית במיוחד, לאור האופן המיוחד והאמיץ שבו הביאה את תינוקה החמישי לעולם. מה נאמר, לא מדובר בלידה סטנדרטית בכלל.

>> מדריך: איך מתכוננים ללידה טבעית

הווידיאו הועלה לחשבון אינסטגרם פופולארי בשם badassmotherbirther, שאותו מנהלת דולה בשם פלור קרוז. האמא, שרה שמיד, זכתה להרבה ריספקט בעמוד על האופן שבו בחרה ללדת – בבית, לידה טבעית, ללא רגע אחד של שכיבה על הגב. "שרה שמיד ילדה את התינוק שלה ללא שימוש בשום דבר מלבד האינסטינקטים שלה, מגבת שפרושה מתחתיה וכוננית ספרים לתמיכה", כתבה קרוז בפוסט המלווה את הסרטון שהעלתה לאינסטגרם. ללא ספק מדובר בתיאור דל למדי נוכח המתרחש בסרטון – שם המצלמה מעניקה לצופים מראה מאוד ישיר של ראשו של התינוק מתחיל לדחוף החוצה, בתחילה הפנים, ולאחר מכן כל הראש יוצא מתעלת הלידה אל אוויר העולם. זרוע מצטרפת, ואחר כך ישבן ורגליים וכפות רגליים. שמיד תופסת את הניובורן בידיה ומחזיקה אותו מיד בזרועותיה. גיבורה אמיתית.

>> מה קורה לך בכל אחד משבועות ההריון

הסרטון עלה כבר לחשבון היוטיוב של קרוז לפני כמה חודשים, שם היא כינתה אותו "לידה זריזה", ובטקסט המצורף שתורגם לאנגלית שמיד, גרמניה במקור, מתארת כל אחד מחמשת ההריונות שלה ואת חווית הלידה האחרונה, שהייתה מעצימה כמו שרק לידה יכולה להיות: "היה לי את הציר המרעים הראשון ברגע שהגיע צוות הצילום. אז גם ירדו לי המים", כתבה שמיד. היא נשענה על כוננית הספרים בביתה לתמיכה וניסתה לא לדחוף חזק מדי עם הצירים אלא להאט מעט את הקצב של הלידה. "ניסיתי לנשום את התינוק החוצה, כמו בטכניקות של היפנובירת'ינג", היא מסבירה. וכפי שזה נראה מפה, מדובר באחת הלידות החלקות והיפות שראינו.