המחלוקת סביב תמונת ההנקה ברשת החברתית פייסבוק שוב עולה לכותרות. הפעם מדובר במחאה קבוצתית וירטואלית של קבוצת המתנגדים להסרת תמונות ההנקה מהאתר; כמחאה על המדיניות הכפויה של מנהלי הרשת החברתית להסיר מהאתר תמונות של נשים מניקות, העלו כ-890 נשים תמונות שלהן כשהן מניקות לא(מאז עלו למעלה מ-2,600 תמונות), הוקם עמוד מחאה באתר וקבוצה שכותרתה: Hey, Facebook, breastfeeding is not obscene!, (הנקה אינה תועבה). הקבוצה מונה היום למעלה מ-64 אלף חברים.
מי ינצח?
תחילת הפרשה לפני יותר משנה, בחודש ספטמבר 2007. אימהות שפרסמו תמונה שלהן בה הן מניקות כחלק מעמוד הפרופיל שלהם ברשת החברתית נתבקשו להסיר את תמונותיהן, אחרת יילקחו מהן זכויות השימוש באתר. חשבונה של משתמשת קנדית אחת אף נחסם בעקבות התמונות שפרסמה. הטענה הייתה שהתמונות מפירות את מדיניות השימוש באתר, ושהן בגדר תמונות תועבה. האימהות מיד התקוממו וטענו בתגובה שהנקה היא טבעית וכי לאימהות בכל מקום זכות להראות את תמונות ילדיהן ניזונים, ושמדובר ביחס פוגעני כלפיהן.
דובר פייסבוק בארי שניט אמר בזמנו בתגובה לגל המחאות: "אנו מסכימים שהנקה היא טבעית ונפלאה, ואנחנו שמחים לדעת שזה חשוב לנשים לשתף בחוויה משתמשים אחרים בפייסבוק, אבל תמונות שמכילות חזה חשוף לגמרי מפירות את הכללים וחייבים להסיר אותן. הכללים נועדו כדי לשמור על האתר בטוח לשימוש לכל המשתמשים, כולל ילדים". בתגובה אמרו מארגנות הקבוצה כי תמונות רבות בהן נראו נשים מניקות הוסרו למרות שלא נראו בהן כלל שדיים חשופים.
"בתגובה לאפליה והדיכוי המתמשכים כתוצאה ממדיניותה של פייסבוק, שתופסת את תמונות ההנקה כבלתי ראויות, ובעקבות ההסרה הרנדומלית של תמונות כאלה מאלבומים ופרופילים, אנחנו מארגנים אירוע כדי להעלות את מודעות לחוסר הצדק", אמרה אחת מיוזמות הקבוצה החברתית, סטפני מיור, אם לארבעה מקנדה. "אנחנו רוצים להעביר את המסר שאקט ההנקה הוא לא גס או מיני, ושזהו אקט שמוגן על ידי החוק ברוב המקומות בארה"ב". המטרה היא לטענתה לשנות את המדיניות, כך שכל תמונה בה אם מניקה תהיה לגיטימית באשר היא. לדבריה, לא ברור למה מותר לנשים להניק בפומבי, אבל אסור להם להציג תמונות כאלה באתר אינטרנט ציבורי. "גברים צעירים בשנות ה-20 שלהם חושבים שזה דבר מעולה לראות אישה עם מחשוף שמוכרת בירה, אבל ברגע שמציגים תינוק, זה הופך לדבר מגעיל", היא אמרה. "הרי חזה האישה משמש לעוד דברים ולא רק כדי למכור מוצרים לגברים".