חודש פברואר האחרון היה כולו בסימן שאלה, לפחות בכל מה שנוגע לחזרה לשגרה. אך כשמדברים על לידות - עולם כמנהגו נוהג וגם החודש תינוקות רבים זכו להגיח אל אוויר העולם ולקבל שם משלהם. אז בין אם כבר בחרתם שם לתינוק או לתינוקת החדשים במשפחה, או בין אם אתם מתעניינים בטרנדים הכי חמים של שמות פרטיים בישראל, הנה השמות שהיו הכי פופולריים בפברואר 2021:

1. אימרי

המקום הראשון שלנו מגיע אלינו מהתנ"ך שם הוא מופיע בספר דברי הימים א' ובספר נחמיה כשמו של אבי זכור, אחד מבוני החומה המחודשת של ירושלים. משמעות השם בשפה העברית היא ציווי לגוף שני נקבה להגיד דבר מה.

2. ארי

המקור של השם ארי הוא בתנ"ך שם הוא מוזכר כמלך החיות (אריה) וכסמל של שבט יהודה. הוא מוכר כבעל החיים השולט בטבע ומהווה סמל לכוח, למנהיגות ולעוצמה. האריה הוא גם מזל חודש אב בגלגל המזלות.

3. עידו

השם עידו מגיע מהתנ"ך, שם הוא מופיע כשמו של נביא גדול בתקופת בית המקדש הראשון וסביו של זכריה הנביא. עידו מוזכר בספר מלכים כ-"איש האלוהים". את השם עידו ניתן לכתוב גם בכתיב חסר - עדו.

4. עומר

גם המקור לשם עומר הוא מהתנ"ך, שם הוא מופיע ככינוי לקבוצת שיבולים שנקצרה ונכרכה יחדיו (אלומה). כמו כן, התקופה בין חג הפסח לחג השבועות נקראת ספירת העומר. עומר הוא גם שמו של יישוב ומועצה מקומית בדרום הארץ.

5. איתי

לפי קרן פלס הוא הגיע בשני, אבל מבחינתנו הוא בא בטוב בכל ימות השבוע. קבלו את המקום החמישי שלנו - איתי. מקור השם איתי הוא בתנ"ך שם נזכרים שתי דמויות שנקראות בשם זה. אחת מהן היא איתי הגתי שמוזכר בספר שמואל ב' כמי שהלך אחרי דוד המלך והאמין בו, והשנייה איתי בן-ריבי – גם הוא אחד מגיבוריו של דוד המלך.

יש הנותנים לשם איתי ראשי תיבות של "ארץ ישראל, תורת ישראל" וכן "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני". השם מדורג כבר כמה שנים ברציפות במקומות הראשונים בדירוג השמות שניתנו לזכרים יהודים.

6. ניתאי

השם ניתאי מגיע מתקופת המשנה, בה הוא מוזכר כשמו של ניתאי הארבלי שפעל בתקופת הזוגות שהגיעה לפני תקופת התנאים. הוא היה אב בית דין לצד נשיא הסנהדרין באותה תקופה - יהושע בן פרחיה. 

7. לביא

השם לביא מופיע בספר יחזקאל בתנ"ך כתיאור לגור אריות. הלביא מופיע גם בספר איוב כתיאור לבעל חיים חזק שמתפקד גם כסמלו של שבט יהודה.

8. אלה

אלה זו המילה הנקבית למונח אל. מעבר לכך היא גם שם של משפחת עצים נפוצים בארץ (אלת המסטיק, אלה ארצישראלית, אלת טרבינת, אלה אמיתית (אלת הבטנה ממנה מגיע פרי הפיסטוק המוכר לנו) ואלה אטלנטית.

בנוסף, השם אלה מוזכר בתנ"ך כשמו של אלה בן-בעשא שהיה אחד ממלכי ישראל.

9. ליה

השם ליה מגיע מהשפה העברית והוא הלחם של המילים "לי" ו-"יה", כלומר האלוהים שלי או האלוהים בשבילי. השם ליה הוא גם כינוי לשם התנ"כי לאה, שמה של אחת מארבע האמהות של עם ישראל, אשתו של יעקב אבינו, אחותה של רחל אמנו ובתו של לבן הארמי.

10. מיקה

הפירוש המילולי של השם מיקה נגזר משמה הלטיני של קבוצת מינרלים צורניים (Micare) שנקראים בעברית גם בשם "נציץ". כמו כן השם משמש כשם חיבה וקיצור לשם מיכל או מיכאלה.