כולנו מחכים ומצפים ליום שבו נוכל לטייל באופן חופשי במדינות ערב השכנות ולחיות במדינה שפויה יותר; לכן התרגשנו במיוחד לשמוע שסעודיה נפתחה לתייר הישראלי. נכון, כרגע זה רק לאנשי עסקים ועד תשעה ימים - וגם צריך הזמנה רשמית - אבל אולי כך נגיע לחיים שלווים וטובים יותר במזרח התיכון. אז אם הולך להיוולד לכם תינוק או תינוקת קטנים, ואתם מפנטזים על היום שהם ייסעו לחומוס בדמשק או יצאו לטיול לפני לימודים בסעודיה, אלה השמות הכי הכי יפים שתוכלו לתת לו.  

אמיר – אחד השמות המוכרים והיפים שיש. במגזר הערבי מתאר השם תואר כבוד או אצולה; במקור משמעות המילה היא "מפקד", אך עם הזמן הפך השם לתואר לשליטים ומושלים של מדינות קטנות, שמשמעותו "נסיך". מתאים בדיוק לתינוק חדש. בשפה העברית פירוש המילה אמיר היא צמרת העץ. הן לפי הפירוש בשפה הערבית והן לפי הפירוש בשפה העברית - הורים הבוחרים בשם זה מייעדים את בנם לגדולות.

יסמין – שם יפהפה שבסוף שנות השמונים היה גם אחד השמות האהובים לבנות ערביות. היסמין הוא שיח-בר בעל פרחים ריחניים בצבעי צהוב ולבן, שמהווה מקור גם לחליטות צמחים לשתייה. כשאנחנו חושבים על השם הזה אנחנו מדמיינים ילדה יפהפייה וחכמה – ממש כמו פרח.

אדם השם של האדם הראשון, וגם אחד השמות הכי נעימים ויפים שיש. השם הזה מסמל את החיבור בין כל התרבויות והעמים, ורק נקווה שיום יבוא והחיבור הזה יתממש ויפרח.

מרים רק על השם הזה אפשר לכתוב כתבה שלמה. ביהדות השם הזה מגיע מהתנ"ך והוא שמה של מרים הנביאה, אחותם של משה רבינו ואהרון. בנצרות זהו גם שמה של אימו של ישו, וגם של מרים המגדלית, או מריה מגדלנה, שיש האומרים שהייתה אהובתו של ישו.

שירין – עוד שם אהוב גם על המגזר היהודי וגם על הערבי, ולא סתם – אלו נשים מקסימות במיוחד והשם שלהן מסמל מזל ושפע, יצירתיות ואהבת אדם. כל מה שהייתם רוצים לתינוקת החדשה שלכם.

לנו נשאר רק לקוות שיום אחד לא רק השמות יהיו משותפים, אלא גם החיים ביחד.