אחרי שעברו תשעה חודשים מפרכים הגיע הרגע, אתם הורים. עכשיו הגיע החלק החשוב, בחירת השם לתינוק או לתינוקת החדשים שהצטרפו למשפחה. בחירת שם לתינוק מלווה בדילמות רבות, בכל זאת, עם השם הזה הוא יסתובב כל חייו, ואיתו יתחיל התינוק את חייו החדשים בעולם.

יש הרבה דרכים לבחור שם לתינוק, לחלק ההחלטה קלה יותר, וחלק מנסים להיעזר בכל דרך כדי לבחור את השם הכי נכון לתינוק החדש. רבים רוצים לבחור שם שלו תהיה משמעות מיוחדת עבורם, רבים בוחרים שמות מהתורה, והרבה מחליטים לבדוק את פירוש השמות לפי הקבלה, וכך לתת לתינוק החדש את החיים הטובים ומלאי המזל ביותר שיוכל לקבל. אז מה הכי חשוב לדעת לפני ההחלטה החשובה?

לפי הקבלה, לשם שתבחרו יש משמעות עצומה על המשך חייו של האדם, והאותיות שבשמו מקשרות בין העולם הגשמי לזה הרוחני. לכן לשם יש משמעות מיוחדת וחשובה, וככל שהוא יתאים יותר לתינוק ויהיה איכותי יותר, כך ילווה את התינוק יותר מזל לאורך חייו. אם כך, בחירת שם עשויה להיות הרבה יותר משמעותית ממה שחשבתם.

להתאים את השם למין התינוק

על פי תורת הקבלה אסור לתת לבת שם של בן, וההפך. אז אם חשבתם על שמות לבנות כמו דניאל, יובל, עומר וכיוצא בזה, כדאי לכם לשקול שוב את החלטתכם. לפי המקובלים שם כזה עלול לגרום לחוסר פריון. אם בכל זאת אתם רוצים ללכת על יוניסקס בחרו שם שתמיד היה מקובל גם לבנים וגם לבנות, שאיתו אין שם בעיה קבלתית (מישהו אמר שמחה או יונה?).

אם אתם אנשי טבע וממש רוצים לתת לילד שלכם שם שמסמל את האהבה שלכם, עדיף שתלכו על שמות של בעלי חיים ולא שמות של עצים או צמחים מסוגים שונים. לפי תורת הקבלה מומלץ שלא לתת לילד שם של עץ או צמח כלשהו כי כך תורידו את דרגת נשמתו של הילד לדרגת נשמה של צמח, שהיא כמובן פחותה יותר. אם אתם מחליטים על שמות כגון אייל, אריה או כל חיה אחרת, צפויים לילד חיים טובים ומלאי מזל.

גם שמות עם המילה לי בתוכם אינם מומלצים (ליעד, לירון). על פי הקבליסטים שמות כאלה יכולים לייצג אדם אנוכי שחושב בעיקר על עצמו, ואתם הרי לא רוצים זאת. כמו כן, עדיף להיזהר מאוד עם שמות שנושאים בתוכם את אותיות יהוה או שמות של מלאכים. 

אותיות

לאחר שהבנתם מה לא כדאי לכם לבחור, איך תדעו מה כן? עכשיו כדאי לכם להתחיל לחשוב על האותיות שיהיו בשמו של הילד. האות ה בסיום שמו של הילד היא נוסחה מעולה לפריון והאות ש בשם מראה על הקשר שיהיה לילד עם אלוהיו. עדיף לבחור בשם בעל שלוש אותיות לפחות (אם כי עדיף שלא יסתיים באותיות ם, ן, ת), וכן, חשוב מאוד שהורי הילד יגיעו להחלטה על שמו לבד וללא השפעות חיצוניות. ועכשיו כשאתם כבר יודעים את מעט על פירוש השמות לפי קבלה, כל מה שנשאר הוא לבחור את השם ולקוות שאולי השם החדש יביא איתו גם לילות מלאי שינה.