החופש הגדול כבר כאן, הילדים בקייטנות, אבל יש מביניהם גם מי שהחום הישראלי עשה להם חשק להגיח אל אוויר העולם (בהצלחה עם זה, כן?)  - אז בין אם כבר בחרתם שם לתינוק או לתינוקת החדשים במשפחה, או בין אם אתם מתעניינים בטרנדים הכי חמים של שמות פרטיים בישראל, הנה השמות שהיו הכי פופולריים בחודש יוני 2021:

1. קאי

לשם קאי יש משמעויות שונות בשפות שונות. בסינית - פירושו ניצחון, בבורמזית - פירושו חזק, ביפנית - פירושו ים או אוקיינוס, בגרמנית - פירושו מגן או שומר, בסקוטית - פירושו אש, בפרסית - פירושו עולם, באמהרית - פירושו אדום ובסווהילית פירושו אהוב. 

 

2. ארייה

השם ארייה מגיע אלינו מהשפה האיטלקית ופירושו אוויר לנשימה, שאיפה. כמו כן, בעולם המוזיקה ארייה היא כינוי לחיבור שירי או שירת יחיד באופרה. 

אריה סטארק (צילום: באדיבות yes / HBO)
ארייה סטארק? זה הכל בגללך?|צילום: באדיבות yes / HBO

3. יובל

לשם יובל כמה פירושים שונים. השם יובל מוזכר בתנ"ך כבנם של למך ועדה שהמציא את הנגינה וכן ככינוי לשופר שעשוי מקרן איל. בשפה העברית משמעות השם יובל היא אפיק נחל שזורם לתוך נהר גדול ממנו. יובל, בניקוד אחר, מציין תקופת זמן, מחזור בן חמישים שנה.

4. מאיה

השם מאיה מגיע אלינו מהשפה הרומית-לטינית 'מאי' - שמה של אלת האביב והפיריון במיתולוגיה. כמו כן, בשפה הארמית, הערבית וההודית - פירוש השם הוא מים. בנוסף, מאיה הוא גם שמם של בני שבט עתיק ממרכז אמריקה. 

5. אריאל

השם אריאל מופיע בתנ"ך כאחד משמותיה של העיר ירושלים. כמו כן, השם מורכב מצירוף של המילים "אריה" ו-"אל", כלומר - העצמת האל וייחוס ערכים של אומץ, גבורה, שליטה וכוח.

 

 

6. ריי

לשם ריי יש כמה משמעויות שונות בשפות שונות. בשפה היפנית משמעותו היא קידה, בשפה הספרדית משמעותו היא מלך, ולפי הקבלה מדובר באחד משמותיו של האל וראשי תיבות של "רחמיך יקדמוני יום".

7. גאיה

השם גאיה מגיע אלינו מהמיתולוגיה היוונית, שם הוא מופיע כשמה של אלת האדמה והארץ שהולידה את אל הים ואל המים, או כמו שמקובל לכנות אותה בעברית - "אמא אדמה". עוד משמעות לשם גאיה היא צורת הנקבה לשם גיא המתייחס לשטח צר בין הרים.

8. ניתאי

השם ניתאי מגיע מתקופת המשנה, בה הוא מוזכר כשמו של ניתאי הארבלי שפעל בתקופת הזוגות שהגיעה לפני תקופת התנאים. הוא היה אב בית דין לצד נשיא הסנהדרין באותה תקופה - יהושע בן פרחיה. 

9. נועם

השם נועם מופיע בספר משלי בתנ"ך כביטוי לדרך התנהגות. הפירוש המילולי של השם הוא התנהגות נעימה, נינוחה ואדיבה. את השם נועם אפשר לכתוב גם בלי האות ו' - נעם.

נועם פרוסט ופיג'יי מימון החתונה, יולי 2019 (צילום: עידן חסון)
נועם פרוסט|צילום: עידן חסון

10. אופיר

השם אופיר מוזכר בתנ"ך גם כאחד מצאצאיו של שם (בנו של נוח) המוזכר בספר דברי הימים וגם כשמה של ארץ ממנה יובאו לארץ ישראל זהב ואוצרות טבע על ידי עבדיהם של שלמה המלך ומלך צור. 

בהריון או אחרי לידה? מזל טוב! באפליקציית איזי ריכזו את כל מה שחשוב לדעת: