חודש תשיעי בחום יולי-אוגוסט - זו סיבה מספיק טובה ללדת. אז לכל מי שמתחדשים עכשיו בבן או בת, הנה רשימת עשרת השמות האהובים ביותר על גולשי mako. והפעם: בחודש יוני. אה כן, וזוכרים את הפינה החדשה עם השמות שכדאי לשים לב אליהם? אז יש לנו חמישייה חדשה. בקיצור - הולך להיות מעניין. 

  1. אימרי
    ואחד הדברים הכי מעניינים זו העובדה שזו כבר הפעם הרביעית שהשם אימרי חוגג את המקום הראשון, והוא ממש לא מראה סימנים של לעזוב. השם אימרי מגיע אלינו מהתנ"ך שם הוא מופיע בספר דברי הימים א' ובספר נחמיה כשמו של אבי זכור, אחד מבוני החומה המחודשת של ירושלים. מקורו ככל הנראה בקיצור השם אמריהו.

  2. איתי
    מקור השם איתי הוא בתנ"ך שם נזכרים שתי דמויות שנקראות בשם זה. אחת מהן היא איתי הגִתי שמוזכר בספר שמואל ב' כמי שהלך אחרי דוד המלך והאמין בו, והשנייה איתי בן-ריבי – גם הוא אחד מגיבוריו של דוד המלך. יש הנותנים לשם איתי ראשי תיבות של "ארץ ישראל, תורת ישראל" וכן "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני". השם מדורג כבר כמה שנים ברציפות במקומות הראשונים בדירוג השמות שניתנו לזכרים יהודים.

    הופעה איתי לוי. נובמבר 2021 (צילום: ארן חן צלמים)
    צילום: ארן חן צלמים


  3. נועה
    המקור של השם נועה הוא בתנ"ך שם הוא מופיע כשמה של אחת מחמש בנות צלופחד שביקשו באופן חריג לרשת את נחלתו מכיוון שלא היו לו בנים. ניתן לכתוב את השם גם בכתיב חסר - נעה.

    נועה קולר פפראצי. יוני 2022 (צילום: פול סגל)
    צילום: פול סגל


  4. אריאל
    השם אריאל, שם יוניסקס מופלא, מופיע בתנ"ך כאחד משמותיה של העיר ירושלים. כמו כן, השם מורכב מצירוף של המילים "אריה" ו"אל", כלומר - העצמת האל וייחוס ערכים של אומץ, גבורה, שליטה וכוח.

  5. אריָה
    לא חשבתם שתהיה לנו עשירייה בלי השם אריָה, נכון? השם שמסרב לעזוב אותנו לרגע, מגיע אלינו מהשפה האיטלקית ופירושו אוויר לנשימה, שאיפה. כמו כן, בעולם המוזיקה ארְיה היא כינוי לחיבור שירי או שירת יחיד באופרה. השם מזכיר מילה עברית קרובה מענף החקלאות, אֲרִיָּה, ופירושה הוא לקיטה ואיסוף של פירות, בעיקר תאנים (אָרָה תאנים, עשבים, דבש = קטף, אסף, תלש).

  6. לביא
    השם לביא מופיע בספר יחזקאל בתנ"ך כתיאור לגור אריות. הלביא מופיע גם בספר איוב כתיאור לבעל חיים חזק שמתפקד גם כסמלו של שבט יהודה.

  7. דניאל
    השם דניאל מגיע אלינו מהתנ"ך. למעשה, זהו שמו של הספר התשיעי בחלק הכתובים, אשר מתוארים בו החזיונות ותורת הנסתר של דניאל, יהודי חכם שהיה אחד מילדי האצולה היהודים שנלקחו לחצרו של נבוכדנצאר מלך בבל. דניאל היה ידוע בהיותו פותר חלומות מצטיין.

    דניאל גרינברג (צילום: אינסטגרם)
    צילום: אינסטגרם


  8. עומר
    המקור לשם עומר הוא מהתנ"ך, שם הוא מופיע ככינוי לקבוצת שיבולים שנקצרה ונכרכה יחדיו (אלומה). כמו כן, התקופה בין חג הפסח לחג השבועות נקראת ספירת העומר. עומר הוא גם שמו של יישוב ומועצה מקומית בדרום הארץ.

    עומר אדם (צילום: חדשות 12)
    עומר אדם|צילום: חדשות 12


  9. גאיה
    השם גאיה מגיע אלינו מהמיתולוגיה היוונית, שם הוא מופיע כשמה של אלת האדמה והארץ שהולידה את אל הים ואל המים, או כמו שמקובל לכנות אותה בעברית - "אמא אדמה". עוד משמעות לשם גאיה היא צורת הנקבה לשם גיא המתייחס לשטח צר בין הרים.

  10. ליאם
    השם ליאם מגיע מהשפה האירית, בה הוא מהווה קיצור לשם "יוליאם" שפירושו לוחם חסון וחזק. גם בשפה העברית יש לשם ליאם משמעות והוא מורכב מצירוף של המילים "לי" ו-"אם", כלומר - יש לי אמא.

החמישייה: השמות שפספסתם וכדאי לשים אליהם לב

ואיך אפשר לסיים את הכתבה בלי הפינה בה אנו מסיבים את תשומת ליבכם לשמות פופולריים שאולי פספסתם בין מאות השמות במאגר השמות הגדול שלנו. מדי חודש אנחנו חמישייה מיוחדת במינה שתפתח לכם את הראש ואולי תגרום לכם לחשוב קצת מחוץ לקופסה. מוכנים? 

תלמההמקור לשם תלמה הוא בשפה העברית והוא נגזרת נקבה של המילה תלם שמשמעותה מסלול, שביל, דרך מקובלת. תלם בעולם החקלאות הוא גם שמו של חריץ חרוש באדמה. 

יגאל: השם יגאל מופיע כבר בתנ"ך כשמו של נשיא שבט יששכר - יגאל בן יוסף שהיה גם אחד מהמרגלים ששירתו את משה. המשמעות המילולית של השם יגאל היא - יביא גאולה, ישחרר, יציל ויושיע.

יוליההמקור של השם יוליה הוא בשפה הרוסית, בה פירושו הוא נערה מלאת חיות, צעירה ויפה. השם יוליה הוא גם הטייה נשית לשם הרומי יוליוס המיוחס ליוליוס קיסר, וכן שמן של הבת והאשה של הקיסר אוגוסטוס.

עידיתהשם עידית מגיע אלינו מעולם החקלאות שם משמעותו היא אדמה משובחת, קרקע טובה ופוריה המצמיחה יבול איכותי. יש הכותבים את השם גם ללא האות י' (עדית). הרבה פעמים משתמשים במילה עידית כדי לבטא את המיטב או המובחר בתחומים נוספים חוץ מחקלאות. 

טנאהשם טנא מגיע מספר דברים בתנ"ך, שם הוא מבטא סל פירות וירקות, סל ביכורים אותו יש להביא לבית המקדש. הפירוש המילולי הוא סל נצרים שנושאים בו תבואה מיוחדת, המזוהה במיוחד עם חג השבועות.