תחילת שנת הלימודים כבר מאחורינו, החגים עוד רגע לפנינו - אבל רגע לפני שאנחנו מחליפים שנה, אנחנו כאן עם הפינה שאנחנו הכי אוהבים - השמות שאתם הכי אוהבים. אז למי מכם שהחום עשה לבייבי שלהם חשק להגיח אל אוויר העולם, ולמי שסתם מתעניינים בטרנדים הכי חמים של שמות פרטיים בישראל, הנה השמות שהיו הכי פופולריים בחודש יולי 2021. אה כן, וקבלו את ההפתעה בפסגה שמוכיחה שהישראלים מכורים לאולימפיאדה.

1. ארטיום

השם ארטיום הוא שם גברי בשפה הרוסית שמגיע מהשם היווני ארטמיס - שהייתה אלת הציד והירח במיתולוגיה היוונית. הורים הבוחרים בשם ארטיום לבנם רוצים לבטא מצד אחד את שאיפתם להיטמע בתרבות הגלובלית ולפתוח לו אפשרויות והזדמנויות בעולם הגדול, ומצד שני להעניק לו כוחות ואומץ.

ארטיום דולגופיאט עם מדלית זהב (צילום: עמית שיסל הוועד האולימפי)
כובש את הפסגה, תרתי משמע. ארטיום|צילום: עמית שיסל הוועד האולימפי

2. ארייה

השם שמסרב לעזוב אותנו לרגע, מגיע אלינו מהשפה האיטלקית ופירושו אוויר לנשימה, שאיפה. כמו כן, בעולם המוזיקה ארייה היא כינוי לחיבור שירי או שירת יחיד באופרה. 

אריה סטארק (צילום: באדיבות yes / HBO)
ארייה סטארק? זה הכל בגללך?|צילום: באדיבות yes / HBO

3. ריי

לשם ריי יש כמה משמעויות שונות בשפות שונות. בשפה היפנית משמעותו היא קידה, בשפה הספרדית משמעותו היא מלך, ולפי הקבלה מדובר באחד משמותיו של האל וראשי תיבות של "רחמיך יקדמוני יום".

4. עלמה

השם עלמה מופיע בתנ"ך, כתאורה של רבקה אימנו בזמן שנפגשה לראשונה עם אליעזר, עבדו של אברהם, ליד הבאר. דמות תנ"כית נוספת בשם עלמה הייתה אימו של עמנואל שמוזכרת בספר ישעיהו. הפירוש המילולי לשם הוא בחורה צעירה ורווקה. עלמה הוא גם שמו של מושב דתי בגליל העליון.

האלבום החברתי של עלמה זוהר (צילום: חדשות 2)
עלמה זוהר|צילום: חדשות 2

5. אריאל

השם אריאל, שם יוניסקס מופלא, מופיע בתנ"ך כאחד משמותיה של העיר ירושלים. כמו כן, השם מורכב מצירוף של המילים "אריה" ו"אל", כלומר - העצמת האל וייחוס ערכים של אומץ, גבורה, שליטה וכוח.

6. נועם

השם נועם מופיע בספר משלי בתנ"ך כביטוי לדרך התנהגות. הפירוש המילולי של השם הוא התנהגות נעימה, נינוחה ואדיבה. את השם נועם אפשר לכתוב גם בלי האות ו' - נעם.

 נועם טור, מאי 2018 (צילום: מתוך האינסטגרם של קרן פלס)
נעים להכיר. נועם טור|צילום: מתוך האינסטגרם של קרן פלס

7. בארי

מקור השם בארי הוא בתנ"ך, שם הוא מופיע כשמו של אביו של הנביא הושע, שהיה גם נשיא שבט ראובן. הוא נקרא גם בארה בגלל שהיה גדול הדור באותם ימים. בבראשית מוזכר השם בארי כשמו של אביה של יהודית, אשתו של עשיו. בארי הוא גם שמו של קיבוץ בצפון הנגב שהוקם על שמו של ברל כצנלסון ש"בארי" היה שמו הספרותי.

8. יובל

לשם יובל כמה פירושים שונים. השם יובל מוזכר בתנ"ך כבנם של למך ועדה שהמציא את הנגינה וכן ככינוי לשופר שעשוי מקרן איל. בשפה העברית משמעות השם יובל היא אפיק נחל שזורם לתוך נהר גדול ממנו. יובל, בניקוד אחר, מציין תקופת זמן, מחזור בן חמישים שנה.

9. גאיה

השם גאיה מגיע אלינו מהמיתולוגיה היוונית, שם הוא מופיע כשמה של אלת האדמה והארץ שהולידה את אל הים ואל המים, או כמו שמקובל לכנות אותה בעברית - "אמא אדמה". עוד משמעות לשם גאיה היא צורת הנקבה לשם גיא המתייחס לשטח צר בין הרים.

10. קאי

לשם קאי יש משמעויות שונות בשפות שונות. בסינית - פירושו ניצחון, בבורמזית - פירושו חזק, ביפנית - פירושו ים או אוקיינוס, בגרמנית - פירושו מגן או שומר, בסקוטית - פירושו אש, בפרסית - פירושו עולם, באמהרית - פירושו אדום ובסווהילית פירושו אהוב.

בהריון או אחרי לידה? מזל טוב! באפליקציית איזי ריכזו את כל מה שחשוב לדעת: