מסיבות שידוכים משתדרגות בשנים האחרונות עם מגוון רחב של קונספטים: ספיד דייטינג, אירועי תחפושות, קבוצות כדורגל אהודות או אפילו מסיבות שנאה ליום האהבה. כעת, נמצא קונספט לא צפוי במיוחד, שלאט לאט תופס תאוצה ברחבי העולם: מסיבות על פי ריח.
מסיבת פרומון היא אירוע חברתי שאליו מגיעים רווקים ורווקות, בנסיון למצוא את בן/בת הזוג העתידי/ת שלהם, בכך שהם מריחים חולצות טי שירט אנונימיות. הקונספט הזה נוצר ב-2010 בברוקלין, על ידי היזמית החברתית והאמנית ג'ודית פרייס. מאז, אותן מסיבות כבר מתרחשות ברחבי העולם, במקומות כמו לונדון, וושינגטון, לוס אנג'לס ועוד.
המדע מאחורי המסיבה הזו מבוסס על פרומונים, כימיקלים שיונקים מפרישים מהלחיים, ידיים, צוואר, קרקפת, בתי השחי ועוד מקומות אינטימיים. חוקרים הראו שאם מריחים חולצה ומתחברים אל הריח שנודף ממנה, יכול להיות שאותו בן אדם יהיה זיווג טוב עבורנו גנטית. המשתתפים מתבקשים לישון באותה חולצה למשך שלושה לילות. לאחר מכן אוספים את החולצות, ומניחים אותן בתיקי ניילון שבהם יוכלו להריח אותן. אם הבן אדם שמריח את החולצה מתחבר לריח, הוא מוצג לבעלים.
סדף לוטפליין היא פסיכולוגית קלינית בהכשרה. היא מארגנת אירועים בסגנון, ואף נוטה להשתתף בהם. לוטפליין נפרדה בעבר עם מישהו עקב כך שהיא לא אהבה את הריח שלו. על פי לוטפליין, בן זוגה לשעבר היה "מושלם על הנייר", והם היו "מאוד מחוברים רגשית". אבל לאחר מכן היא כן הכירה בן זוג שהיא התאהבה בריח הגוף שלו. "החיבור שלנו היה מיידי", היא אומרת, ולא רק על סמך הריח בלבד. הם סיימו את ההיכרות שלהם בשיחה עמוקה, שבה אותו בחור גרם לה להבין שהיא מתחבאת מאהבה ושיש לה פחדים סביבה.
"זה נותן זווית אחרת לשידוכים", היא מספרת על מסיבת הפרומון. "כרגע, הדרך שבה אנחנו פוגשים את הזיווג שלנו היא מקרית. לבחור באנשים לפי ההצלחה או הגובה שלהם? זה מגוחך. למה זה נחשב ליותר מגוחך אם הבחירה תהיה מבוססת על פי איך שהם מריחים?".